Empreses
Plans ‘detox' a domicili
L'empresa barcelonina Planet Diet, creada el 2014, preveu doblar el nombre de clients abans d'acabar l'exercici del 2016
Serveix a domicili batuts i sucs desintoxicants i texturitzats, basats en la dieta macrobiòtica
Amb l'experiència d'haver liderat la sortida al mercat de l'empresa Disfruta & Verdura –pionera en les caixes de fruita i verdures a domicili–, de la qual va ser directora comercial, Mimar Pont torna ara amb Planet Diet, una empresa de servei a domicilis de dietes depuratives basades en el receptari macrobiòtic i que segueix els preceptes de la crononutrició, de manera que els àpats s'ajusten al que el cos necessita depenent de les diferents hores del dia. “La nostra preocupació sempre ha estat per la bona alimentació”, explica Mimar Pont, que aquesta vegada, com ja va passar amb Disfruta & Verdura, té també com a soci el seu germà Josep Maria Pont (Pierre et Vacances). Els germans Pont són fills de Ramon Pont, president del grup alimentari Borges. A banda, també s'han afegit al projecte la família Bellmunt, Luis Díez de los Ríos i la nutricionista Blanca Galofré –assessora en el projecte– i el xef Bernard Benbassat (restaurant Hoffman), encarregat d'elaborar les receptes, que varien en cada temporada.
L'empresa, que va ser creada a Barcelona l'any 2014, ofereix a domicili programes nutricionals basats en la cuina macrobiòtica amb els quals busquen desintoxicar i ajudar en el control del pes qui les pren. Els menús es renoven dues vegades a l'any (amb receptes tardor-hivern i primavera-estiu que no repeteixen a l'any següent), perquè es fan servir productes de temporada i de proximitat, que es cuinen a Vila-seca en la cuina d'una empresa subcontractada que cada setmana elabora més de 180 caixes de preparats. La diferència entre els preparats de Planet Diet amb els sucs i batuts premsats en fred rau, entre altres coses, en el fet que els menús de l'empresa catalana estan cuinats i incorporen cereals i llegums a combinacions equilibrades de fruites i verdures. “A més, no tenen conservants ni colorants, l'oli s'hi afegeix en cru, i el sistema de conservació és el d'altes pressions, que manté invariables les qualitats nutricionals”, segons explica Mimar Pont.
Actualment la companyia té
uns 2.000 clients, el 60% dels quals viuen a Catalunya; el 30%, a Madrid, i el 10%, a la resta del territori espanyol, i no descarten obrir-se a altres mercats. Amb tot, l'empresa vol acabar l'exercici en curs doblant aquesta xifra, un objectiu que Mimar considera “totalment raonable”. L'any passat, la facturació de Planet Diet va ser de 190.000 euros i les previsions per al 2016 apunten ja cap als 400.000 euros. A banda de les recomanacions que fan els usuaris que les proven (“més del 50% dels clients repeteixen”, explica Mimar), Planet Diet també està present en alguns punts de venda, principalment farmàcies i herboristeries, i tenen la prescripció de dietistes i nutricionistes.
A través de sucs i cremes cuinades i texturitzades que substitueixen els àpats, exemptes de gluten
i de lactosa i que utilitzen més de seixanta ingredients naturals, actualment s'ofereixen en tres programes diferents, segons la durada
del tractament. Així, el pla Mini inclou una caixa amb cinc preparats culinaris (ampolletes de batuts o cremes) per prendre durant un dia; el pla Bàsic té una durada de tres dies i inclou quinze preparats, i el pla Intensiu és per fer durant sis dies. Els preus oscil·len entre els
45 euros del pla més bàsic i els 252 euros del programa intensiu.