Ciència

Jocs i programes de realitat virtual desenvolupats a Lleida

Starloop Studios, empresa creada i amb seu a Lleida, és una de les úniques del país que treballen en aquesta nova tecnologia

L'especialització en videojocs els ha portat a ser un proveïdor de referència als Estats Units

L'empresa lleidatana Starloop Studios ha engegat diversos projectes de creació i desenvolupament de jocs, programes i aplicacions en realitat virtual. La societat, que fins fa poc s'anomenava Plunge Interactive, fa un salt endavant i es converteix en una de les pioneres en el desenvolupament d'aquesta nova tecnologia.

El seu fundador i CEO, Jesús Bosch, va explicar que la realitat virtual està creixent de manera exponencial, ja que les seves aplicacions són múltiples i adaptables a qualsevol sector. Starloop Studios no pot concretar els seus projectes per la confidencialitat exigida pels seus clients, però Bosch va indicar que en aquest àmbit moltes empreses treballen en aplicacions en els camps de la salut, l'educació, l'esport, l'empresa i, sobretot, en el dels videojocs. Jesús Bosch va posar l'exemple d'un parc d'atraccions al Japó que funciona amb aquesta tecnologia.

La realitat virtual ha començat a aterrar de manera tímida al gran consum en versions molt primerenques. Algunes marques de mòbils ja comercialitzen unes primeres ulleres per al sistema anomenat Oculus, que és realitat augmentada en què no hi ha interactivitat. La realitat virtual permetrà que amb unes ulleres molt més desenvolupades, que ara valen uns 900 euros, un ordinador de gran potència que costa més de 1.500 euros, uns sensors especials i uns comandaments o guants es puguin agafar coses i jugar, i moltes altres aplicacions, segons va explicar Lluís Vilaplana, business developer de l'empresa lleidatana.

La realitat virtual, en definitiva, transporta l'usuari a qualsevol altre escenari en tres dimensions i mida real on es pot interactuar.

Starloop Studios ha estat durant setmanes fent demostracions a persones de sectors ben diferents de la societat lleidatana per donar a conèixer aquesta tecnologia. Així, un es pot trobar en un precipici de la muntanya, al mig de Venècia o en una cova, o pot tocar els planetes o un esquelet humà virtual.

Jesús Bosch va manifestar que a final d'any es preveu que arribin al mercat les primeres ofertes d'equips per al gran consum, però en pocs anys ja serà una de les noves eines que arribarà a totes les famílies i empreses.

Starloop Studios (i l'antiga Plunge Interactive) s'ha especialitzat en els videojocs. És una empresa tecnològica de desenvolupament i programació que ha trobat en aquest sector el seu model de negoci, i amb èxit, atès que del no res i en només cinc anys ja és un referent per a moltes marques de videojocs i treballa per a diverses empreses dels Estats Units en aquest camp.

El seu joc Make it Rain: the love of money va ser el 2014 el que va aconseguir més descàrregues de jocs gratuïts per a mòbil a iPhone i iPad als Estats Units, segons una classificació que controla aquests fluxos. Va assolir una mitjana de 160.000 descàrregues diàries.

LA FRASE

La indústria del videojoc és de les poques que creixen a un ritme de doble dígit cada any
Jesús Bosch
CEO i fundador de Starloop Studios

LA XIFRA

2.400
euros
és el cost mínim per disposar d'un equip de realitat virtual, tot i que encara són per a desenvolupadors.

Una empresa premiada i que creix

Starloop Studios té només cinc anys. Neix el 2011 a través de Jesús Bosch, que des de jove ja tenia afició per a la informàtica i els jocs. Un projecte d'empresa i un pla de viabilitat que va trobar el suport d'inversors li van permetre engegar Plunge Interactive. Es van instal·lar al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida, però en poc temps ja han hagut de canviar de lloc dues vegades pel creixement de l'empresa. Ara té una plantilla d'una trentena de persones, la majoria programadors i enginyers informàtics.

El màxim responsable de l'empresa, Jesús Bosch, va explicar que tots els treballadors són joves, quasi tots de Lleida, i que, de moment, tampoc han tingut problemes per trobar personal, tot i la demanda d'informàtics. Bosch ho atribueix al fet que el videojoc atreu molt els professionals i és un sector amb molt futur.

Aquesta empresa lleidatana, premiada a Lleida per totes les institucions i amb guardons i beques internacionals, ha cridat l'atenció de diversos inversors i el 2012 va aconseguir l'entrada del fundador de Lleida.net, Cisco Sapena, que es va quedar el 47% de l'empresa. El 2015, Sapena es va traspassar aquesta participació a la multinacional nord-americana Space Inch, que ja era el principal client de Starloop.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia