Repunt de la publicitat en les revistes en català
Les 615 publicacions de la Federació d'Associacions d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals editats en català van ingressar 48,8 milions d'euros l'any 2015. Això representa un creixement “lleuger” però significatiu en l'actual context, d'un 2,5% respecte de l'any anterior segons dades del Llibre Blanc de les Revistes i Premsa en Català , que es va fer públic ahir. L'augment s'ha d'atribuir al repunt de la inversió publicitària fins als 31,1 milions (4% més que el 2014). Pel que fa al nombre de lectors, el paper perd un 2% de seguiment (1,4 milions) mentre que les publicacions digitals continuen creixent, aquest any amb un 40% més d'usuaris diaris únics. Entre les capçaleres enquestades predomina l'optimisme respecte de la marxa de l'any en curs. L'autor del llibre blanc, Enric Yarza, de la companyia Media Hotline, va indicar que en aquesta segona edició de l'estudi (estrenat l'any passat) es detecta una tendència a l'alça en els mitjans locals en català després d'anys durs de crisi.