Comunicació

Un viatge sonor

Una exposició interactiva al Palau Robert –que es pot visitar fins a l’octubre– recorre els vint-i-cinc anys d’història de Flaix FM

Quatre estudis de disseny han creat quatre instal·lacions sobre passat, present i futur

Mentre encara es pot veure al Palau Robert l’exposició sobre Mediapro, arrenca al mateix centre una altra mostra dedicada a una altra empresa catalana del món de la comunicació: Flaix FM. La primera radiofórmula catalana dedicada a la música dance celebra 25 anys, i amb aquest motiu es va inaugurar ahir Flaix 2042, que es podrà visitar fins al 19 d’octubre.

L’exposició l’han comissariada Rosa Pera, Ricard Robles –codirector del Sónar– i el professor Brian Subirana, de l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT). “Amb motiu del 25è aniversari, hem volgut recordar el passat, veure el present i fer una prospectiva del futur que ens espera, amb una exposició molt interactiva”, ha explicat a El Punt Avui el periodista Carles Cuní, fundador i director de Flaix FM.

Amb aquesta finalitat, Flaix 2042 consta de quatre instal·lacions, cada una de les quals elaborada per un estudi de disseny barceloní diferent. A la planta baixa, Opisso Studio se centra en el recorregut històric de l’emissora amb un diorama gràfic amb xifres d’aquests vint-i-cinc anys. “Aquí recordem tots els locutors que hi han passat i quines han estat les cançons de més èxit de cada any. També hi ha estadístiques curioses, com ara de quins països han estat les cançons emeses; curiosament, el tercer país pel que fa a la quantitat de música emesa ha estat Catalunya, després dels Estats Units i el Regne Unit”, comenta Cuní.

Una altra instal·lació, creada per Álex Posada, és un dial interactiu i cronològic que recorre aquests anys i que permet al visitant escoltar programes, jingles i cançons, en el que Cuní defineix com “un viatge per la història sonora” de Flaix FM.

Anna Fuster i Daniel Julià (de Pimpampum) signen una instal·lació de vídeo que recull la participació dels oients a temps real; “a través de les xarxes socials demanem als oients que ens mostrin des d’on escolten la ràdio en aquell moment”, explica el director de l’emissora. Finalment, Onionlab ha dissenyat un espai immersiu que proposa un viatge al futur a través d’un entorn de realitat virtual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia