Multa de 170 milions de dòlars a Google per violar la privacitat dels menors a YouTube
La companyia recopilava informació de nens menors de 13 anys a través de les ‘cookies’ i després publicava anuncis dirigits al públic infantil
La plataforma de vídeos en línia deixarà d’emetre “anuncis personalitzats” en els continguts infantils, que hauran d’estar clarament identificats
Google ha acceptat pagar una multa rècord de 170 milions de dòlars (uns 155 milions d’euros) per haver recopilat il·legalment a través de YouTube informació de menors de fins a 13 anys sense el consentiment dels seus pares, per després publicar anuncis adreçats a ells.
La multa arriba arran d’una investigació de la Comissió Federal de Comerç dels Estats Units i la fiscal general de Nova York, que acusen Google i YouTube de violar la llei de protecció de privacitat infantil a Internet.
En base a l’acord amb Google, ara YouTube identificarà clarament el contingut dirigit a menors i limitarà les dades que recopila de qualsevol persona que mira aquests continguts, independentment de la seva edat.
En un comunicat, la fiscal de Nova York ha destacat que Google i YouTube “monitoraven, rastrejaven i publicaven anuncis dirigits a nens petits només per mantenir els dòlars publicitaris”.
Per la seva banda, YouTube ha assegurat que amb els canvis que introduirà a partir d’ara deixarà d’emetre “anuncis personalitzats” en el contingut infantil i deixarà d’oferir l’opció de fer comentaris o rebre notificacions en aquests espais.
A més, els creadors de continguts hauran d’identificar clarament que el seu contingut és infantil. YouTube buscarà a través dels seus serveis els vídeos amb contingut per audiències més joves i els inclourà en aquesta categoria.