Comunicació

La cadena pública catalana va ser la més vista a 35 de les 41 comarques. Tele 5 i Antena 3 es van repartir la resta

TV3, líder al 85% del país el 2010

El lideratge més clar de TV3 va ser a la demarcació de Lleida, amb un 22,2% de quota

TV3 no només va ser líder destacada el 2010 a Catalunya, segons dades de Kantar Media i del Baròmetre de la Comunicació, sinó que a més aquest lideratge va ser bastant uniforme: la cadena pública catalana va ser la més vista a totes quatre províncies i al 85% de les comarques del país (a 35 de les 41), segons l'informe La comunicació a Catalunya. Resum 2010, que analitza dades de les sis onades del Baròmetre.

El lideratge més clar de TV3 va ser a la demarcació de Lleida, on va tenir un 22,2% de quota, gairebé deu punts més que la segona, Tele 5 (12%). També a Girona, l'audiència de TV3 (21,2%) va superar de molt Tele 5 i La 1 (les dues amb un 12,4%). El menor marge d'avantatge, segons el Baròmetre, va ser a Barcelona –TV3 (16,6%) va guanyar per només 1,9 punts a Tele 5 (14,7%)–, però la menor quota de TV3 va ser a Tarragona, amb un 16,4%, 2,7 punts més que les segones, La 1 i Antena 3 (13,7%).

Les sis diferents

Només sis comarques no van tenir TV3 com a líder; les mateixes sis que se situen per sota de la mitjana nacional d'espectadors de televisió en català.

Els espectadors de dues comarques de l'àrea metropolitana, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, junt amb els de la Val d'Aran, van preferir Tele 5, mentre que Antena 3 va ser la més vista a tres comarques del Camp de Tarragona: Tarragonès, Baix Camp i Baix Penedès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.