Comunicació

Canal 9: publicoprivat

El govern valencià sols finançarà els programes considerats de “servei públic”

El futur de RTVV depèn de l'aprovació de l'avantprojecte de llei, que el govern popular d'Alberto Fabra preveu aprovar abans de l'estiu i que s'adaptarà a les exigències estatals, sobretot pel que fa al compliment de dèficit. L'esborrany establia que RTVV podria acumular un deute de fins al 7%, però la nova norma d'estabilitat pressupostària el redueix a zero.

Fabra ha reiterat que l'executiu valencià no s'acollirà a la cobertura legal que dóna el projecte televisiu de Rajoy. Això no obstant, el líder valencià també ha advertit que l'actual situació de l'ens valencià és “insostenible”, amb un deute acumulat de 1.200 milions d'euros. Així, aquesta mateixa setmana Fabra ha incidit que s'optarà per una “fórmula mixta” en què respectarà la titularitat pública de RTVV, però que amb “tota possibilitat” gran part dels continguts s'externalitzaran. El projecte diu que el Consell únicament finançarà els programes considerats de “servei públic” i la resta s'externalitzarà. L'oposició creu que això suposarà sols la producció d'informatius i poc més.

Un altre punt que genera dubtes és el de l'ús del català, ja que només s'estableix que serà preferent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.