Música

CULTURA

Els Amics de les Arts i Manel, ‘junts’ en l’Acústica

Els dos grups més influents del panorama musical català actuen per primera vegada el mateix dia i al mateix escenari en un festival, el de Figueres, que ha arrencat amb força malgrat el temps

“Són dos grups sense els quals no entendríem el panorama musical català actual.” Ho diu Xevi Pascual, el director del festival Acústica de Figueres en referència a Manel i Els Amics de les Arts, dues formacions que, de manera inèdita, actuen per primera vegada el mateix dia i al mateix escenari –encara que a diferents hores, a les onze de la nit els primers i a la una de la matinada els segons– d’un mateix festival. I a més, amb l’entrada gratuïta.

Aquest és, sens dubte, un dels moments més esperats del dia més fort, si es permet aquest adjectiu adreçat a un festival que en quatre dies congrega el bo i millor del panorama musical del moment.

Només per començar, dijous ja es va marcar un gran èxit de públic. Un públic jove atret per l’oferta innovadora del trap, amb l’actuació de Bad Gyal i C. Tangana, però també omplint de bat a bat el Teatre el Jardí amb el concert inaugural, a càrrec del duet Rosalía & Refree. Per Pascual, haver portat el duet flamenc i haver-li donat la responsabilitat d’inaugurar l’Acústica 2017 ha estat “un gran encert”. “Sabem que és un gènere molt particular, però estàvem segurs que no defraudaria”, ha reblat. Pascual reconeix que “era arriscat” obrir aquesta setzena edició amb un gènere com aquest, però es mostra satisfet per la resposta del públic. “Volíem tenir un sold out per començar i ho hem aconseguit.” De fet, el director comenta que “l’Acústica ha d’arriscar” perquè s’ha guanyat el dret a fer-ho.

Avui l’oferta eclèctica augura una nova edició de rècord. Noms com els de Llibert Fortuny i Gossos animaran de bon començament el públic familiar, fins que la veu angelical de Gemma Humet (20 h) ompli la plaça de la Palmera de la capital alt-empordanesa. Poc després, a les 21.15 h, una altra veu del moment, Pavvla, actuarà a la balconada de la plaça Josep Pla i The Excitements (22 h) faran propi el seu nom posant a to el personal que es congregarà en aquest escenari del festival urbà.

Aquells que no s’hagin mogut de la plaça de la Palmera podran disfrutar de l’actuació d’un dels grups revelació de l’any, Maria Arnal i Marcel Bagés (22.30 h); això si no volen perdre’s els esmentats Manel, que faran petita la Rambla a partir de les onze de la nit. Ja en la recta final de la nit i entrada la matinada, hi ha tres opcions més per completar la que ben segur que serà una jornada musical inoblidable: Bebe, en el seu esperat retorn a l’escena musical (plaça Catalunya, a les dotze), Els Amics de les Arts (Rambla, 1 h) i Gertrudis (plaça de la Palmera). I per si algú no n’ha tingut prou, es podrà rematar la festa amb el DJ Albert Plana.

Per demà, diumenge, només restaran dos concerts, en aquest cas programats dins l’Acustiqueta: el Pot Petit i (18 h) i l’orquestra que actualment més públic atrau, la Di-Versiones (19.30 h), no quedaran curts en l’última jornada i oferiran una foto de fi de festa espectacular.

Furgoteques

Entre els molts atractius de l’Acústica hi ha les ja habituals furgoteques (food trucks), a més de fires i exposicions. Pascual destaca aquest punt, ja que l’Acústica vol oferir un ventall ampli d’opcions. “Una persona podria venir al festival, no assistir a cap concert, i passar una Acústica de nassos”, destaca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]