Teatre

programació de teatre

Festival “necessari”

Escena Poblenou intensifica la vinculació amb el barri, impulsant nous creadors i la veu femenina i donant eines teatrals als instituts

L’element comú de tots els espectacles és el risc: n’hi ha pensats per a tot tipus de públic

L’artista i directora de l’Escena Poblenou, Ada Vilaró, es pregunta, cada any, sobre la conveniència de programar una nova edició. I ja en van setze. Sempre acaba responent afirmativament: “El festival és necessari perquè potencia els espais de trobada: l’art és on hi ha la veritable revolució.” Des de dijous i fins diumenge, es programen fins a 17 espectacles diferents per a públics diversos, que alterna carrer i sala i que garanteix programes per implicar-se amb la realitat urbanística i social del barri, perquè dona oportunitat a nous valors artístics, perquè sempre vol atendre la veu femenina creadora i perquè troba fórmules perquè el teatre transformi la relació dins dels instituts. El punt comú d’aquest festival és la recerca del risc de tots els artistes, cadascú des de disciplines i lectures ben diferenciades.

Espectacles com 22A conviden a fer un passeig amb bici pel barri que il·lustrarà les ferides que l’aparició del barri tecnològic fa al teixit urbà i humà. També Ada Vilaró farà dues accions amb una imprescindible complicitat amb l’espectador: farà una versió reduïda (de 40 hores ho deixa en només dues hores d’UrGENTestimar (diumenge, de 18 a 20 h a la plaça dels Pescadors) l’espectacle que va presentar a Fira Tàrrega.

Pel que fa al suport als Embrions hi ha peces en procés acabades de plantejar (Bajo por las escaleras para no encontrarme el vecino en el ascensor), a d’altres que ja han fet algunes presentacions com Envà a Fira Mediterrània, i que afronta el procés final. El Colectivo Ameno (proposa una caminada com un acte de resistència) o Núria Guiu que relaciona a Likes dansa ioga i antropologia. Escena Poblenou atén la mirada femenina a partir del treball de Mónica Montaner (Sessions remotes) en què plasma persones anònimes que narren les raons de ballar com a manifestació compartida. Sacseja Poblenou és una nova proposta escènica amb alumnes de la Fundació Ires, que faran una acció breu, després d’un taller amb Sara Guisado. Similar al treball de l’Institut Quatre Cantons amb l’actriu Carla Rovira.

Pel que fa als espectacles seleccionats hi ha l’inconformisme d’Agnès Mateus Rebota, rebota y en tu cara explota, estrenat al TNT), les dues versions d’Extraños mares arden te Txalo Toloza que relaciona la crisi del desert d’Atacama amb la depredació capitalista. Aüc (que l’any passat era un projecte Embrions) fa una nova funció a la Sala Beckett, denunciant la violència de gènere. També hi ha circ amb els Eia (Espera) i un taller de Roberto Magro a la Central del Circ.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant

festival

A Morella reflexionen sobre el poder dels algoritmes

Morella