Més públic als espectacles de carrer del COS de Reus
El Festival Internacional de Moviment i Teatre Gestual tanca la seva vintena edició amb més espectadors que el 2016 i amb una ferma aposta per la dansa de cara al futur
Titelles, gest, humor però sobretot dansa és el que es va poder veure aquest cap de setmana a Reus. La vintena edició del Festival Internacional de Moviment i Teatre Gestual COS es va tancar ahir “de manera positiva”, segons fonts municipals, després d’haver atret més públic que en l’edició del 2016, tant en teatres (on es van arribar a programar sis espectacles) com en carrer (on se’n van fer vuit).
El consistori reusenc va voler destacar que el COS tancat ahir és important per les seves dues dècades de trajectòria a la ciutat però també per la seva inclusió en els actes de la capitalitat cultural catalana d’enguany. En aquest sentit, la regidora de Cultura de l’Ajuntament, Montserrat Caelles, va definir la resposta dels espectadors com un “èxit” i va exposar que els espectacles a l’aire lliure van ser seguits per “unes 1.500 persones”, per un miler pel que fa als fets a les sales. “El d’enguany serà un festival que tots recordarem, pels fets polítics i històrics que estan tenint lloc al nostre país”, va subratllar després. De cara a les futures edicions de l’esdeveniment, la regidora del govern municipal de Reus es va mostrar disposada a “continuar treballant en aquesta línia” i a mantenir l’aposta per la dansa, que l’any passat va tornar amb força al menú de l’esdeveniment. “Sense que això vulgui dir que deixem de banda el teatre gestual”, va puntualitzar.
El públic que ahir al migdia es va adreçar a la plaça del Mercadal de la capital del Baix Camp va poder veure, a més, la primera representació al país de l’espectacle Orbis, el darrer treball de la companyia catalanoanglesa Humanhood. Els reusencs també van poder conèixer dos muntatges més, L’estol i Many, que són les primeres produccions nacionals de dansa en el marc del Pla d’Impuls de la Dansa de la Generalitat de Catalunya. Ja a la tarda, el Teatre Fortuny va ser l’escenari de l’última proposta del COS 2017, amb Concerto a tempo d’umore, a càrrec de Jordi Puntí i l’Orquestra de Cambra de l’Empordà. Com a curiositat, cal destacar que un dels espectacles de carrer programats en l’edició d’enguany, Incógnito, va reunir de nou els ballarins Lali Ayguadé i Nicolas Ricchini, els protagonistes del curtmetratge reusenc Timecode, que es va endur contra tot pronòstic la Palma d’Or de Canes en la categoria de ficció i que va iniciar a partir d’aquell moment una carrera d’èxit que el va dur a quedar-se a les portes de l’Oscar de Hollywood.