Teatre

la crònica

Tots marcians

Amb un text menys naïf que l’anterior ‘Et planto’, la jove companyia banyolina experimenta amb ‘Spender’

Als anys cinquanta, la por a la guerra nuclear, a una fi apocalíptica, tenia la seva catarsi col·lectiva a través dels relats futuristes de la ciència-ficció. Amb l’exploració d’altres mons i la conquesta de Mart, la humanitat buscava la redempció i una segona oportunitat. I Cròniques marcianes (1950), de Ray Bradbury, n’és el referent literari. La fantasia serveix d’evasió, per imaginar el pitjor escenari, però també per abocar-hi aquest temor al desconegut que fa sortir el millor i el pitjor de l’ànima humana; unes misèries que ens fan tan humans i també tan marcians. En certa manera, la popularització actual que hi ha pels zombis no és més que una altra manifestació on canalitzar aquest cantó obscur.

I és el que pretén Spender , la nova producció de la jove companyia banyolina El Vol del Pollastre que divendres es va estrenar a La Factoria d’Arts Escèniques en el marc del festival Temporada Alta . Prenent per títol el nom d’un dels tripulants de la quarta expedició al planeta vermell que narrava Ray Bradbury i amb la direcció i dramatúrgia de Llàtzer Garcia –de qui el festival va estrenar Els nens desagraïts–, la història pivota entre un fast food, anomenat Chicken-in, al planeta Mart on aterra l’expedició de l’Spender, la Hataway, en Tom, el capità Wilde... Són dues narracions que transcorren en paral·lel: les hamburgueses i patates fregides i l’aventura marciana –s’hi instal·len colonitzadors que fugint de la Terra no troben a Mart el consol, sinó les mateixes desolacions, com la solitud o el sentiment de pèrdua–. Amb un text menys naïf i sense el que feia fresc i diferent Et planto, els banyolins busquen experiència i maduresa amb un muntatge irregular, amb escenes massa llargues, com la de la baralla o l’inici. En canvi, si bé la cançó és recurrent, quan canten Starman, de David Bowie, els actors d’El Vol del Pollastre troben el to que se’ls adiu més, i que perden i recuperen al llarg de l’obra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència