Cultura

Repensar el preu de la llibertat

Casa de nines, 20 anys després fa un estrany parèntesi temporal. Si Ibsen decideix que Nora trenca la seva relació familiar amb un cop de porta, ara és Lucas de Hnath qui reobre la porta i planteja quina vida ha ofert als protagonistes. La directora Sílvia Munt aprofita aquesta interessant mirada per fer una reflexió sobre el cost de la llibertat. Nora renuncia a la família per conrear-se un futur. Donar-la com l’opció guanyadora seria molt fàcil. Per Munt, la llibertat rau a triar a què vols renunciar i a què et vols enfrontar. L’obra s’estrena aquest dimarts i es podrà veure fins al 28 de juliol al Teatre Romea.

El muntatge es basteix amb només quatre personatges: la mateixa Nora (Emma Vilarasau), l’exmarit Torvald (Ramon Madaula), la filla (Júlia Truyol) i la dona que ha cuidat dels fills durant les dues dècades d’absència de la mare (Isabel Rocatti). Cada veu té una posició molt concreta sobre les conseqüències del cop de porta de Nora, que va implicar un canvi de vida absolut dins de la llar familiar. Per la directora, el més interessant és que els espectadors podran empatitzar amb cadascun, en diferents moments del muntatge.

Sílvia Munt manté una constant relació amb el Festival Grec. Si el 2012 hi va estrenar Dubte (al Poliorama); el 2015 i el 206, va repetir amb El preu al Goya; l’any passat, va estrenar La resposta a la Villarroel, i ara signa un treball interessant que remet als personatges de Casa de nines, d’Ibsen. La directora, de fet, torna a l’escenari on va debutar com a directora escènica (Surabaya, de Marc Rosich, 2005). Munt recordava, fa uns dies, quan Carles Canut (mort recentment), li va fer aquest “regal” de proposta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La jove Carole King a Montreux l’any 1973

barcelona
Crònica
Peralada

Fusió i mestissatge

Peralada

Schubert, el pretext

VILABERTRAN
Crítica
cinema

En espera d’una revelació

Un plaer, han estat set milions

BARCELONA

Una escola de pensar

Portbou

L’Orquestra Strauss, a l’Escala

ÈRIC MORROS
COORDINADOR DEL SAM SAM FESTIVAL

“Abans tot era encartellar i ‘flyers’ però ara s’ha de ser a les xarxes”

tarragona

L’univers circense de Picasso