Arts escèniques

L’APUNT

La tebior de les estadístiques

Les dades que dilluns Adetca va anunciar són positives. La temporada passada es va tornar al llindar dels 2,5 milions d’espectadors a Barcelona. Però això no vol dir que tothom hagi millorat les seves dades: habitualment, quan hi ha musicals que atrapen molt públic, puja molt més la recaptació (les produccions són més cares i també els tiquets) però no implica que els beneficis de les productores siguin majors. Dilluns es preguntava per quin perfil d’espectador hi havia. Observant les platees, es veu que el tipus de públic varia molt amb la proposta i que, sovint, els joves assisteixen a funcions molt més clàssiques del que correspondria al seu univers. Falten canals de comunicació vàlids alternatius als convencionals. El ciutadà aprendrà a ser crític en espectacles de fortes contradiccions, habitualment de petit format. Calen més espectadors però, sobretot, perquè tots siguin més crítics amb la cultura i la vida. Aquesta és la meta real. Les xifres són només un primer indicador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

Pat Metheny i Kamasi Washington, al Festival de Jazz de Barcelona

barcelona
MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal