Cinema

Crítica

cinema

Personal i col·lectiu

Com ho fan altres directors xinesos, com ara Jia Zang-Ke amb el conjunt de la seva obra, amb Hasta siempre, hijo mío, Wang Xiaoshuai (que va revelar-se fa prop de vint anys com a cineasta amb La bicicleta de Pequín) reflecteix la transformació de la Xina en les últimes dècades: els efectes de l’anomenada Revolució Cultural; la imposició del fill únic per limitar l’augment de la població; el tancament o reducció de les grans empreses estatals i la liberalització de l’economia amb les desigualtats socials consegüents; l’especulació urbanística; la repressió de la dissidència política.

Aquesta dimensió col·lectiva i històrica, però, el film l’adquireix fent atenció a l’experiència personal d’una parella (esplèndids Mei Yong i Wang Jingchun, premiats com a millors actors a l’última Berlinale) que pateix el dolor indeleble per la mort accidental d’un fill, que vol reemplaçar amb un d’adoptat amb el qual mantenen una relació difícil; això mentre que s’han distanciat d’un matrimoni amic que se sent culpable per la mort del fill i també perquè la dona, com a funcionària del control de natalitat, va impedir que en tinguessin un altre. Materials argumentals per a un melodrama, que Xiaoshuai no defuig mentre va construint un fresc històric amb una estructura narrativa discontínua en què conviuen diverses capes temporals creant una mena de puzle que l’espectador ha de completar.

Un film immens excel·lentment filmat, amb una gran càrrega emotiva sense caure en excessos sentimentals i amb detalls d’una gran sensibilitat poètica, com una bella seqüència davant d’una tomba a l’altura de les de John Ford. Tres hores apassionants del cine contemporani amb un regust clàssic i una actitud moderna.

Hasta siempre, hijo mío
Director: Wang Xiaoshuai
Xina, 2019


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Hasta siempre, hijo mío

«Hasta siempre, hijo mío»

Gènere: Drama
Direcció: Wang Xiaoshuai.
Intèrprets: Liya Ai, Du Jiang, Zhao-Yan Guo-Zhang, Jingjing Li, Xi Qi.
Valoració crítica: [ep] [ep] [eb] [eb]

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

XXIX Mostra de Teatre d’Instituts Públics de la demarcació de Girona

blanes
art

Els artistes catalans de tots els temps, junts en un diccionari en línia

barcelona
Cultura

Pas endavant pel futur Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà

Montblanc
ART

El Festival Vadart torna amb més art, música i enologia

Vilajuïga
Bernat Salvà
Periodista i escriptor

“Un llibre de viatges pot tenir la complexitat de la vida mateixa”

Barcelona

Torna el boomerang, l’espai musical inclusiu a la Mirona

salt
música

Eduard Costa publica l’enèrgic ‘Ben amunt’, el primer disc signat amb el seu nom

sant pol de mar
Novetat editorial

Jaume Planas dissecciona la fauna local d’un barri com n’hi ha tants

blanes
Música

Empúries acull un concert de músics exiliats

L’Escala