Art

Un art de la llum

L’MD’A incorpora a l’exposició permanent dedicada als vitralls de la Catedral un audiovisual sobre el procediment tècnic, guiat per l’experta Anna Santolària

El nou recurs didàctic es presenta avui, a les 11 del matí, a l’espai dedicat als vitralls

Des de fa tres anys, onze petits fragments dels vitralls originals del segle XIV de la Catedral de Girona s’exposen a la sala dedicada a l’ofici de vitraller del Museu d’Art de Girona, juntament amb les dues taules de fusta, propietat del Bisbat, que constitueixen un dels pocs vestigis a tot Europa de l’art del vitrall a l’edat mitjana. A partir d’avui, el discurs didàctic per fer-se una idea cabal del valor d’aquestes peces i la seva utilitat en el procés de creació es complementa amb un recurs audiovisual que en detalla les interioritats i que es presenta avui (11 h) a la sala permanent de Vitralls, la llum de la Catedral de Girona.

El vídeo, de poc més de 2 minuts de durada i amb subtítols en català, castellà, anglès i francès, recrea detalladament les diferents fases de treball per a l’elaboració dels vitralls: des de la creació de la primera maqueta o vidimus de la vidriera, passant per la preparació de la taula o suport sobre la qual es dibuixa i munta el vitrall, el pintat amb la grisalla, la cuita de la pintura i l’emplomat i soldadura final de cadascun dels vidres de colors per formar els vitralls. Per a la gravació, l’MD’A ha comptat amb la col·laboració d’Anna Santolaria, reconeguda especialista en l’elaboració, restauració i conservació de vitralls, i s’ha filmat en diversos espais del barri vell de Girona, com ara Cal Pinyonaire, o la foneria Ferro Calent de Sant Aniol de Finestres, a més dels interiors de la Catedral. La nova proposta s’inscriu en dues de les línies estratègiques de difusió de l’MD’A, consistents a donar a conèixer les tècniques artístiques i a abordar millores en la museografia de l’exposició permanent, que ha permès per exemple renovar les sales del Barroc i el Renaixement.

D’altra banda, divendres vinent, dia 22 de novembre, s’inaugurarà finalment l’exposició temporal Falsos verdaders. L’art de l’engany (19 h), que es va ajornar l’octubre passat a causa de la vaga. Comissariada pels professors Joan Bosch i Francesc Miralpeix, parteix d’un episodi fosc del mateix museu —l’adquisició d’unes taules renaixentistes atribuïdes a Pere Mates que van resultar falses– per reflexionar sobre aquell cas concret i sobre la impostura en general en el mercat de l’art.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

L’Ideal estrenarà l’exposició ‘Jules Verne 200’ al setembre amb tecnologia d’última generació

Barcelona
cultura

Mariscal presenta el seu càntir “ondulat” per l’Argilà d’Argentona

Argentona
Literatura

‘Callahan’ Ruiz es treu la màscara a ‘Insània’ per a narrar pors i traumes que el turmenten

Girona
lliurament

Albert Jané rep el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes

Barcelona
Jordi Galli
Escriptor

“El procés d’escriure és un viatge, també, una ruta diferent de la que vam recórrer”

Barcelona

Llibres que desconcerten els llibreters

Barcelona
art

La Generalitat compra a Todocolección tres taules del retaule ‘perdut’ del Palau Reial Menor

barcelona
guardó

La debutant Alba Gómez Gabriel guanya el premi BBVA Sant Joan

Barcelona
TEATRE

La Perla29 torna a la reconciliació i el conflicte de Mouawad a ‘Tots ocells’

BARCELONA