cultura

El Saló del Manga posa el cartell de “sold out”

Esgota les entrades del cap de setmana tot i haver incrementat l'espai expositiu

El XXII Saló del Manga de Barcelona ha penjat el cartell d'entrades exhaurides per aquest cap de setmana, malgrat haver incrementat el seu espai expositiu fins als 70.000 metres quadrats. L'edició d'enguany se celebrarà del 29 d'octubre a l'1 de novembre al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona.

El director del Saló, Carles Santamaria, ha explicat en una roda de premsa avui que enguany també s'ha batut el rècord d'expositors que hi participen -un total de 188- i ha destacat que els abonaments de quatre dies també s'han esgotat, un fet que mostra la bona marxa del saló. En total, s'han venut ja unes 75.000 entrades i s'espera que s'arribi a les 100.000 entrades en total, a banda de totes les invitacions que reparteix l'organització entre els expositors i els invitats. Santamaria ha recordat que l'any passat va haver-hi 137.000 accessos al Saló i que enguany es poden arribar als 140.000.

Santamaria ha comentat també que el Saló del Manga repeteix enguany la seva ubicació al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, un lloc molt ben situat al centre de la capital catalana –ha opinat- però ha demanat als responsables de la Fira que millorin les instal·lacions. El president de FICOMIC i del Gremi d'Editors de Catalunya, Patrici Tixis, ha valorat que el Saló del Manga no renuncia a cap opció en el futur, com un eventual trasllat del certamen al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, però que això no depèn completament dels organitzadors, sinó també de la Fira.

El president de FICOMIC també ha celebrat que el saló creix per tercer any consecutiu fins als 70.000 metres quadrats, un 40% més que fa dos anys, amb presència a quatre pavellons i a la plaça de l'Univers del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. “És un saló del manga i és una representació de la cultura japonesa, tant a nivell artístic com gastronòmic. És motiu de celebració poder organitzar aquest saló, que també representa una entrada al món de la lectura per a molta gent”, ha sentenciat. En aquest sentit, Santamaria ha afegit que alguns dels elements centrals del saló seran la literatura japonesa i el fenomen dels ‘pokemon'.

Per la seva banda, el director de Comunicació d'Honda Motor Espanya, Albert Cavero, ha apuntat que com a patrocinadors volen donar suport a qualsevol mostra de la cultura japonesa a Catalunya. Cavero ha recordat que el manga i Honda neixen a la postguerra mundial, en un moment que la societat japonesa necessita recuperar-se anímicament. “Mentre els cotxes d'Honda donen mobilitat, el manga dóna il·lusió a la societat japonesa en aquell moment. Els dos fenòmens –Honda i el manga- tenen paral·lelismes fins al punt que s'han retroalimentat i alguns dissenys del manga han influït en el disseny de cotxes i motors d'Honda”, ha apuntat.

El cap d'estudis de l'Escola de Còmic Joso, Josep Maria Polls, ha explicat que el seu centre realitzarà diversos tallers durant el saló, en especialitats com l'anime o els vídeojocs (en col·laboració amb universitats com la UPC o la UPF), entre d'altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia