cultura

Un amor brutal i sense límits

L'idil·li entre el festival Temporada Alta i el director Oskaras Korsunovas continua per sisena edició consecutiva. Cada cop, el director lituà signa un muntatge d'un autor més pròxim a l'actualitat (al principi, va inspirar-se en Shakespeare). Cleansed (Purificats) és una visió de Sarah Kane, en què aborda l'amor absolut des de l'extrema duresa. L'obra es representa aquest vespre (21 h) al Canal, a Salt.

És una producció que alterna la participació de la companyia OKT amb els estudiants de la Lithuania Academy of Music and Theatre. Korsunovas ja havia fet una versió del muntatge de Kane a Dinamarca. Va oferir el text als seus alumnes de l'acadèmia (on també imparteix classe l'actor de l'OKT Darius Meskaukas) perquè abordessin un nou llenguatge. La seva mirada prova de raonar que l'amor absolut és inabastable. Hi ha més metàfora i poesia en aquesta peça que en l'original. El punt de partida no és gens realista, amb una posada en escena aspra en què es planteja l'incest, la transsexualitat o l'homosexualitat. El taller convida a fer que els alumnes es puguin equivocar per, posteriorment, “convertir els errors en avantatges”. Meskaukas és l'únic actor adult al costat dels més joves en un muntatge que va dirigir Korsunovas.

La posada en escena d'aquest Cleansed (Purificats) apel·la a la connexió amb l'espectador. L'amor es planteja a escena “per provocar la imaginació de l'espectador”. Per Meskaukas (Korsunovas s'ha hagut de quedar a Vílnius, aquesta vegada, per una pneumònia), l'amor s'ha d'elevar a la categoria de tragèdia antiga.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona