cultura

exposició

Jordi Mitjà evoca el taller del pare

L'artista figuerenc dialoga amb els materials i les eines de l'ofici de serraller a la Fundació Suñol

Sense cap intenció de fer-ne una recreació ni un record nostàlgic, l'artista Jordi Mitjà (Figueres, 1970) evoca l'ofici de serraller i el taller del seu pare, ja jubilat, en una exposició a l'Espai Zero de la Fundació Suñol de Barcelona. Els materials habituals i les eines d'un ofici, que en cap cas té el glamur del d'artista, estan presents en aquesta mostra, feta expressament per a aquest espai, en un interessant diàleg entre la sala interior i el pati de l'Espai Zero.

Mitjà va rebutjar de jove continuar amb l'ofici del pare, Heribert Mitjà, per ser artista. Però en aquest cas, “i sense que sigui una qüestió freudiana”, assegura, Mitjà ha volgut “mantenir un diàleg amb l'ofici” del seu pare “i tornar a treballar amb les mans”. El mateix Heribert Mitjà ha col·laborat assessorant o participant directament en l'obra del seu fill, al seu taller de Figueres. Totes les peces d'aquesta exposició es presenten per primer cop.

Al centre de la sala interior, Mitjà ha instal·lat una bicicleta vella, literalment personalitzada amb materials de rebuig del taller. La peça també evoca una figura desapareguda en aquest tipus d'oficis: L'aprenent.

Entre bigues i planxes metàl·liques més o menys transformades, l'artista exposa un “dispensador d'escultures”, d'on sobresurten des d'una mena d'envàs centenars de petites peces metàl·liques doblegades, típiques planxetes de rebuig, que l'espectador es pot emportar com una petita obra d'art.

Al pati, hi ha diverses sorpreses. La més poètica és dins de l'obra Cubell de ferralla doble i contrapès, en què l'artista, en un bidó de ferralla cilíndric que hi sol haver en tots els tallers de serraller, ha afegit un petit cap en forma d'una cèlebre escultura de Brancusi, un dels escultors preferits de Mitjà: “La peça ballava i necessitava un contrapès i aleshores vaig esculpir aquest rostre en un pom daurat en forma de pinya per a baranes d'escala.”

Jordi Mitjà. L'escultura no és important.

espai zero. Fundació suñol. rosselló, 240. Fins al 11/3



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona