cultura

Crítica

No era una cosa només d'elfs, gnoms i follets

La banda de Hackett ens va fer degustar el millor moment de Genesis

La cosa havia d'anar de revival i així va ser, però el quintet del guitarrista britànic Steve Hackett va fer moltes altres coses, des de presentar-nos el nou disc The night Siren a brindar-nos un recorregut memorable a través d'algunes peces dels Genesis dels anys setanta, on Hackett va resistir fins poc després de la fugida de Peter Gabriel. Alternant les veus, multiinstrumentistes i amb la incorporació d'un vocalista Nad Sylvan a la segona part que va emular els falsets de Peter Gabriel, el grup va trenar un xou consistent de dues hores i mitja davant una bona entrada al Liceu i un públic entusiasta, que va aclamar els esforços dels músics.

Mentre esperàvem el punk –que va provocar, entre altres, els excessos del rock simfònic–, van passar coses en l'eclèctic món dels setanta. La sortida traumàtica de Gabriel per als seguidors de Genesis va quedar apuntalada pel bateria Phil Collins, que va calcar l'histriònic cantant. Discriminat, Hackett també va abandonar el vaixell. L'ostentosa i desmesurada cadència del rock batejat pomposament com a simfònic va ser l'excusa perfecta perquè molts adolescents de l'època omplíssim les nostres minúscules habitacions d'aparells d'alta fidelitat, on van sonar discos com Foxtrot, Selling England By The Pound i The Lamb Lies Down On Broadway, alguns dels temes dels quals van ser recreats amb encert al Liceu, com ara Eleventh Earl Of Mar, One for the Vine, Blood on the Rooftops In That Quiet Earth, Afterglow, Dance on a Volcano, Los Endos, Inside out, Firth i Musical Box –molts del primer disc d'estudi sense Peter Gabriel Wind and wythering–, on Hackett va poder demostrar per què és un guitar hero, fins i tot quan es va presentar únicament amb la guitarra espanyola.

El so atmosfèric i les instrumentacions sinuoses no eren cosa només d'elfs, gnoms i follets...

Steve Hackett
Suite Festival
Gran Teatre del Liceu, 24 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic