cultura

El messies McGregor

L'actor escocès interpreta un Jesucrist despullat d'atributs divins a ‘Los últimos días en el desierto', una pel·lícula dirigida per Rodrigo García

“L'Esperit empenyé Jesús cap al desert. Hi va passar quaranta dies, temptat per Satanàs; s'estava entre els animals feréstecs”, diu l'evangeli segons Sant Marc. Últimos días en el desierto té com a punt de partida aquest conegut episodi de la vida de Jesús, i presenta l'actor Ewan McGregor en el doble paper del messies i el diable que el tempta. Amb la Setmana Santa a la vista, s'estrena aquesta peculiar pel·lícula de temàtica bíblica, senzilla pel que fa a la trama, amb pocs personatges, però amb una estrella que ara triomfa als cinemes amb T2 Trainspotting, i que el 2015 es va involucrar en aquest projecte per interès personal, en llegir el guió.

Últimos días en el desierto és un projecte de Rodrigo García, cineasta que s'ha fet un nom amb pel·lícules com ara Cosas que diría con solo mirarla, Nueve vidas o Albert Nobbs, sense voler explotar mai la fama del seu pare, Gabriel García Márquez. Rodrigo García assegura en les notes de producció del film: “No sóc una persona devota, de manera que vaig començar Últimos días en el desierto a cegues, veient-me arrossegat a escriure sobre aquest episodi.” La idea d'aquesta història li va venir “de sobte”: “Després de tornar de la seva meditació al desert, Jesús es veu embolicat en la vida d'una família en soledat.”

Amb imatges espectaculars d'Emmanuel Lubezki, el director de fotografia mexicà que ha guanyat tres Oscar consecutius per Gravity, Birdman i El renacido, la pel·lícula segueix Jesús per paisatges desèrtics molt canviants: un congost de roques blanques, muntanyes de tons groguencs, grans planures, un riu... Amb cabells llargs, barba i vestuari realista –a l'estil de la Passió d'Esparraguera–, Ewan McGregor interpreta un Jesucrist molt humà: pateix, riu, mira de sobreviure com pot, sense fer miracles... La trobada amb la família i els seus conflictes (la mare greument malalta, les baralles del pare i el fill) contribueix a fer-lo encara més humà. Només el diable, encarnat pel mateix Ewan McGregor, introdueix un element fantàstic en la història.

Pares i fills

“El meu interès principal van ser les relacions entre pares i fills, i el que li sol passar a un jove que es fa home –diu Rodrigo García–. Jesús, potser el fill més famós de tots els temps, ha de prendre la difícil decisió d'entrar en el conflicte particular entre un pare i el seu fill. La tasca és difícil, i el diable apareix en el seu camí per confondre i turmentar.” El cineasta fa una adaptació lliure i original del personatge, despullant-lo dels atributs divins. “Jesús de Nazaret inevitablement esdevé una invitació al públic a considerar-lo com un home i les seves circumstàncies, independentment de les creences personals.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia