Crítica
L'idil·li entre Blaumut i el seu públic
Blaumut va obrir dissabte la gira del seu tercer disc, Equilibri, al festival Strenes de Girona, al qual el grup va agrair el seu suport des del primer dia: el quintet ha actuat en quatre de les cinc edicions del festival, començant en una sala petita a l'època d'El turista (2012) per passar després al Teatre Municipal i a la sala gran de l'Auditori, que el grup ja ha omplert dues vegades des del 2015. Dissabte hi havia un públic molt entregat de totes les edats, fins i tot un bebè amb protector d'oïdes.
Blaumut va apostar fort pel seu nou disc, del qual va interpretar 12 temes: tots excepte l'instrumental final, El camí dels elefants. En un escenari presidit pel triangle invertit de la portada d'Equilibri –amb l'angle inferior apuntant el cantant i creant elegants combinacions de formes amb els llums–, Blaumut va iniciar amb Atlàntida una tanda de quatre temes nous, fins arribar a Vint-i-un botons, que fa olor d'èxit segur. De moment, del disc anterior, va donar pas a altres quatre cançons de l'última fornada, entre elles Chaplin, un altre encert. Després de l'obligada Pa amb oli i sal i de Vuit, un concert dominat fins llavors pels sons acústics de la guitarra, el violoncel, el contrabaix i el violí –i el singular sentit de l'humor del violinista– va pujar el volum amb una segona guitarra elèctrica i les recents Demà, Equilibri i Houston. Els bisos van incloure quatre peces, que van acabar amb els músics tocant entre el públic i sense amplificar les cèlebres Bicicletes, agraïdes pel públic amb un silenci respectuós i una gran ovació final, per tancar gairebé dues hores d'idil·li entre el grup i els seus fans.