Teatre

Cultura

Compte enrere pel FITT de Tarragona

En aquesta edició, noves dramatúrgies apostaran per la participació del públic

La quarta edició del Festival Internacional de Teatre de Tarragona (FITT), organitzat per la Sala Trono, ja comença el compte enrere. Enguany n’augmenta el nombre de dies –del 14 al 23 de juliol– així com el d’espectacles, amb un total de dotze a diversos teatres i espais de la ciutat. A més, aquest any, a part d’oferir propostes teatrals i de dansa també hi haurà música. Aquesta última categoria inclou el concert del grup guanyador del Premi Enderrock 2016 a l’artista de l’any, Blaumut.

Una altra novetat destacada és la voluntat de fer-hi partícip l’espectador. Per això, el festival inaugura el Young FITT. Un total de sis companyies europees presentaran els seus espectacles durant tres dies –18, 19 i 20 de juliol– a les set de la tarda i a dos quarts de deu de la nit. Entre un espectacle i un altre, tothom podrà sopar al jardí del Teatre Metropol, gaudir de diverses trobades entre programadors i companyies, i serà el mateix púbic qui decidirà el millor espectacle d’aquesta edició. El director del festival, Joan Negrié, va destacar la importància de la participació del públic i hi va afegir: “En un dels espectacles, fins i tot hi podran formar part una vintena de tarragonins.” Altres propostes seran: l’estrena absoluta de Nigel Planer, amb el seu Hey Tius! Mol A!; una reflexió sobre l’educació amb l’espectacle amb El fill que vull tindre; la Dignità Autonome di Prostituzione, que ja va revolucionar el FITT, el 2011.

Els preus de les entrades es mantenen a 18 euros però hi ha abonaments que suposen importants descomptes, com el general –que inclou tots els espectacles– per 125 euros; o per al Young FITT, de 36 euros. Negrié va remarcar que el preu és accessible per a tothom: “Volem que el públic gaudeixi i hi participi.”

Acte de promoció

Ahir la Sala Trono va ser la seu de la presentació de la samarreta i la motxilla d’aquesta edició. En la cita hi va haver un aperitiu i els assistents van poder tastar el FITTònic, una beguda blava refrescant. A més, després de donar a conèixer el nou espot –realitzat per Amor de Marca i Mediaframe–, els organitzadors van explicar tots els detalls del festival i van habilitar una zona per comprar les entrades i abonaments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.