cultura

Crònica

música

Potència seductora

Sí algú hagués aterrat dissabte al vespre als imponents jardins de Cap Roig sense saber ni un bri de la història de la música rock de les últimes quatre dècades, The Pretenders, amb Chrissie Hynde al capdavant, l’hagués posat al dia amb una vintena de cançons. Va ser com prendre una gota d’un brou que s’ha concentrat durant quaranta anys. El resultat només pot ser potent i seductor. Però el públic ja venia amb els deures fets i Hynde els va oferir el viatge que esperaven. Amb el seu magnetisme va dominar l’escenari, va interactuar amb naturalitat amb el públic i va demostrar que ella era qui marcava les regles (advertint que no volia veure telèfons mòbils o canviant la llista de temes per introduir-hi I hate myself). Va arrencar amb el senzill que dona nom a l’últim àlbum, Alone, alternant la contundència del rock més dur, amb la tendresa de temes com ara Lets get lost o l’exuberància de Night Veins, de la mà del guitarrista James Walbourne, o Thumbelina, amb un magnífic tour de force entre el mateix Walbourne i el bateria Martin Chambers, que juntament amb Hynde perdura des de la primera formació de The Pretenders. Hynde va utilitzar el seu poder gairebé hipnòtic per excitar i amansir l’auditori amb una facilitat innata i el va fer posar dempeus amb els seus hits més coneguts, especialment amb Dont’ get my wrong, Brass in pocket, i I’ll Stand by you.

Al seus 65 anys, Hynde és l’exemple patent que l’actitud, l’estil, la personalitat i el talent són els millors ingredients cap a l’autenticitat i per mantenir la connexió amb el públic. A l’escenari va lluir una samarreta negra amb el nom i la foto del rei del rock, Elvis Presley. Ella va tornar a demostrar que és l’autèntica reina. Als seus peus, majestat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic