Teatre

CULTURA

Cal un teatre més ampli

Sunyer demana a les institucions que marquin objectius culturals pels pròxims cinc anys

Salvador Sunyer és un director artístic que sempre posa deures. El nivell d’autoexigència arriba a reclamar que les administracions es defineixin i permetin veure com s’adapta el Temporada Alta a les noves demandes. Sunyer posava d’exemple ahir la necessitat d’un nou teatre amb una boca d’escenari més ampla (20 metres) i de més capacitat que el Municipal. Va deixar oberta la possibilitat d’on es podria instal·lar dins de l’àrea de Girona però va aclarir que cada cop és més urgent. Edició a edició, insistia el director artístic ahir en la roda de premsa, el “decalatge va creixent” entre la realitat cultural europea i la catalana. Cada cop és més complicat poder programar espectacles internacionals perquè molts d’ells no hi caben en els equipaments actuals del territori. També per raons econòmiques. L’espectacle d’inauguració d’Avinyó del 2016, per exemple, tenia el mateix pressupost que tot el Temporada Alta de l’any passat. Aquest any el festival deixarà de rebre la subvenció del Ministeri de Cultura (59.000 euros el 2016) i passa dels 3,2 milions als 2,9: 777.000 d’aportacions de mecenatge; 494.000 de taquillatge; 585.000 de l’Ajuntament de girona; 33.000 del de Salt; 250 de la Diputació de Girona i 700.000 euros més de la Generalitat).

Sunyer vol que les administracions estudiïn quins són els objectius que demanen a la cultura a mitjà termini. Ell confia que el festival creixi enfortint-se amb el treball de base, vinculant-se amb un públic que encara es manté distant. La seva sol·licitud és poder treballar amb major previsió: que es pugui comptar amb les aportacions de les institucions per dissenyar amb més temps, com ja fan a Europa i, cada cop més, als teatres més potents de Barcelona com el Lliure o el TNC, amb qui cal ser còmplices en coproduccions. El director general de l’ICEC, Quim Torrent, va admetre que el Temporada Alta necessitava un contracte programa “a tres o cinc anys per no patir angoixes” en programar a l’avançada. L’alcaldessa Marta Madrenas també es va sumar a aquesta garantia, sobretot des que s’ha aclarit que el titular del festival és Temporada Alta-Bitò.

El Canal, enèsima promesa

Madrenas confia que abans de dos mesos (o sigui abans d’acabar el festival) ja hi haurà redactat el plec de licitació del pla de gestió per a la reobertura d’El Canal, que fa quatre anys que està tancat. L’objectiu és que ja sigui operatiu abans del 2018, presumiblement per a la pròxima edició del festival. És un brindis al sol que es va repetint, presentació a presentació. Però, si s’ha de jutjar per la defensa aferrissada de la cultura com a eina per cohesionar societat i aconseguir ciutadans més tolerants i més lliures, cal confiar que finalment la data serà la bona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA