cultura

Xavi Múrcia «in rock»

L'exmembre de Tralla uneix cançó i rock en el disc que estrena avui a La Planeta

Després d'haver col·laborat en el primer disc en solitari de la seva companya, Mirna Vilasís, amb la qual va compartir projectes ja extints com ara Tralla i La Cobleta de la Selva –mantenen Samfaina de Colors, per portar la poesia al públic infantil–, ara a Xavi Múrcia li tocava debutar pel seu compte. «Tenia ganes d'explotar, de fer servir un nou llenguatge que em permetés anar una mica més enllà. Volia fer una cosa més personal, un tipus de música que sé que no podria fer amb la Mirna. Vaig estar dubtant entre les meves dues grans passions, el flamenc i el rock, i al final vaig triar aquesta última opció. Jo vaig començar amb això: als 18 anys, m'agradava molt el rock dels setanta.»

Han gravat el disc i també el toquen en directe Lluís Figueras (guitarra elèctrica), Albert Vila (baix i contrabaix) i Xarli Oliver (bateria), més el tècnic de so Kei Macias. Gravat als estudis 44.1 d'Aiguaviva, el disc ha estat produït per Marcel Casellas. Tant la lletra com la música de totes les cançons del disc són de Xavi Múrcia, excepte les lletres de Sempre fos com ara, un tema amb text de Xevi Planas que ja havien gravat amb Tralla, i Excés de primavera, que adapta un poema de Palau i Fabre. «És un autor que llegeixo sempre. I vaig triar aquest poema perquè va ser el que em va apuntar un nou horitzó i em va animar a fer el trencament.» Un trencament que, per Múrcia, és relatiu: «La base sempre és la cançó. Per exemple, la cançó francesa ha fet molts apropaments al rock amb tota normalitat. Per mi, Electrocançó és una proposta molt honesta.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles