Art

Cultura

Soler-Arpa crea una distopia escultòrica

Com serà la Terra l’any 5000? L’escultor Àlvar Soler-Arpa (Girona, 1974) ha imaginat un món apocalíptic, habitat per estranyes criatures mutants, barreja d’animals i humans, que es barallen agressivament. Enmig, hi ha restes arqueològiques del que van deixar els éssers humans, com una estranya moto amb entranyes de llum.

Aquest univers és el que l’artista desplega en l’exposició Escultures de la fi del món, que es pot veure fins al 30 de novembre a la galeria Miguel Marcos (Jonqueres, 10) de Barcelona. Marcos, que tot just acaba de presentar una mostra Joan Brossa a la seu de l’Institut Cervantes de Beijing, acaba de fitxar l’escultor gironí.

En tota la seva trajectòria, Soler-Arpa ha demostrat la seva preocupació pel medi ambient i l’estat del planeta. La visió apocalíptica de la seva nova sèrie d’escultures denuncia també “l’ego de l’espècie humana, sobretot dels mascles, que és el que majoritàriament porta a la guerra i a la violència”. “És el problema més gran que tenim, aquest ego desmesurat que fa que no tingui sentit que diguin que l’ésser humà és un animal racional”, assegura.

Per aquesta sèrie, l’artista ha utilitzat, sempre treballant artesanalment, fils i varetes de ferro i cranis d’animals reals que pinta de daurat. “Ja fa anys que replego ossos d’animals per a les escultures. En aquesta exposició hi ha cranis de guineus, voltors, cigonyes, toros, vaques, garses i corbs. El resultat són uns éssers de ferro però gens pesants, molt lleugers: “Sempre m’ha interessat donar sensació de moviment a les meves escultures.”

Tot aquest món apocalíptic i de distopia, explica Àlvar Soler-Arpa, està més connectat, però, al món del còmic i el cinema que no pas a referents del món de la història l’art.

L’artista ja de petit era molt aficionat als còmics. “Dibuixava tot el dia i no he deixat de fer-ho. I fins i tot ara també treballo sovint pel cinema realitzant storyboards. En aquests moments l’escultor prepara una participació en una exposició col·lectiva de la GAA Foundation, en el marc de la pròxima edició de la Biennal d’Arquitectura de Venècia de l’any que ve.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic