dansa

L’art immaterial obre la biennal Leandre Cristòfol

El ballarí Aimar Pérez va inaugurar ahir el festival amb una acció artística que posa en relació el cos i el discurs polític

La biennal s’obre a l’art immaterial i a nous escenaris del centre històric de Lleida

El centre d’art contemporani La Panera de Lleida va posar en marxa ahir la desena edició de la Biennal Leandre Cristòfol. Des d’ahir fins al 28 de gener la biennal englobarà exposicions, espectacles i performances artístiques amb algunes de les propostes creadores més innovadores del moment.

Per primer cop des de la seva creació, l’any 1997, la biennal surt del recinte de La Panera i s’expandeix per altres equipaments del centre històric de la ciutat. L’església de Sant Martí i el Dipòsit del Pla de l’Aigua seran el marc d’algunes de les exposicions. Al mateix temps, s’iniciarà un procés de renovació del fons del centre d’art i de l’esdeveniment, amb una comissió formada pels crítics Javier Hontoria, Oriol Fontdevila i Cèlia del Diego, directora de La Panera.

Aquesta nova orientació consisteix, segons Del Diego, a combinar la selecció d’obres d’artistes emergents amb una mirada retrospectiva cap a figures de l’art català i espanyol que han tingut fins ara una escassa representació. També es busca més presència de l’art del sud d’Europa, del Marroc i de la resta de l’àmbit mediterrani, així com de l’art immaterial.

Precisament, l’art immaterial és el que va donar ahir el tret de sortida a la biennal, amb l’acció artística Sudando el discurso, del ballarí Aimar Pérez Galí, des del Teatre de l’Escorxador. Es tracta d’una acció artística en què el cos es transforma en el text del discurs i esdevé subjecte polític per ell mateix. “Vull fer un discurs sobre el discurs utilitzant les eines de la dansa i del cos”, ha explicat a aquest diari. El cos també porta el missatge i esdevé protagonista del debat, ho hem vist les últimes setmanes precisament amb la presència física de la gent als carrers i en les protestes i accions polítiques.

Aimar Pérez tornarà a actuar a la biennal el 12 de gener, una setmana abans de la seva clausura, amb l’acció de dansa The touching community. Es tracta d’un espectacle amb quatre ballarins de diferents generacions que gira al voltant del tema de la sida i dels estralls que va fer en la generació dels ballarins dels anys vuitanta.

Els dies 24 i 25 de novembre la biennal inclourà unes jornades sobre col·leccionisme a càrrec d’Oriol Fontdevila. També participen en la biennal Anna Dot i Núria Güell, entre altres creadors.

LA XIFRA

5
jornades
amb activitats i accions artístiques estan programes des d’ahir fins al 28 de gener del 2018


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic