Un documental explica el procés del vi de Calonge
Ha estat produït per ajudar a situar el municipi com a destinació vitivinícola
Vicenç Asensio n’ha estat el director
L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha produït la realització d’un curtmetratge documental per promocionar les vinyes del municipi. Un mar de vinyes ha estat realitzat per la productora Visual 13, que amb la direcció de Vicenç Asensio ha enregistrat vint-i-tres hores d’imatges per explicar el procés de cultiu de la vinya i de producció del vi.
El regidor de Turisme, Joan Caner, ha explicat que es va encarregar aquest treball perquè es volia disposar d’un vídeo d’alta qualitat per promocionar l’enoturisme al municipi. “El resultat és una producció excel·lent que serà una eina essencial per millorar la nostra posició com a destinació de turisme del vi, i que ens servirà per explicar en imatges la qualitat del nostre paisatge i, naturalment, de les vinyes.”
Caner detalla que es tracta d’un treball que s’ha perllongat durant un any i que ha culminat amb la filmació de dotze petits vídeos produïts durant cada mes de l’any i pensats també per a les xarxes socials. “Es tracta de petites píndoles d’un minut per explicar mes a mes els treballs que es fan a la vinya”, explica.
Un any de treball
Durant el rodatge es va disposar de la col·laboració de 50 persones que treballen a les vinyes del municipi, des de propietaris de cellers i cases de pagès fins a les persones que participen en la verema.
El rodatge es va iniciar el mes de novembre del 2016, i va acabar aquest octubre, i recull les feines, el paisatge i la vida a les vinyes i a les cases i masos del municipi. L’equip de realització estava format per Vicenç Asensio, en la direcció i edició; Marta Puigsegur, en la producció, i Hèctor Prado, de Motion Graphics. Asensio ha dirigit entre altres treballs Live Costa Brava i Pirineu Girona, un vídeo corporatiu, i el documental La Jonquera, vint anys sense frontera. El curtmetratge ja s’ha començat a utilitzar com a element de promoció a través de les xarxes socials, i a través de Facebook en un sol dia ja va superar les 6.000 visualitzacions.