cultura

Crítica

cinema

Bárbara, i també Yanina

No hi ha dubte que Bárbara Lennie s’ha convertit en una actriu fascinant i que la seva presència en un film atrau la mirada dels espectadors. Una especie de família sembla girar a l’entorn del rostre de l’actriu i de les emocions que transmet el seu cos, de manera que podria considerar-se que el director argentí Diego Lerman hi ha confiat tan plenament que fins renuncia a la força de la posada en escena. Tanmateix, no només hi ha Lennie, sinó la intensa presència d’una actriu no professional, Yanina Ávila, que dona joc a una confrontació interpretativa que no és aliena a la tensió entre els seus dos personatges respectius.

El cas és que Bárbara Lennie interpreta una dona angoixada que, després de perdre una criatura, espera que una altra dona tingui un fill per adoptar-lo. Un acord que, fet a banda de la legalitat, crea dubtes morals en relació amb les desigualtats socials que fan que una dona de Buenos Aires de classe mitjana adopti el fill d’una dona rural pobre que no pot mantenir-lo. Entre elles també hi ha dubtes, recels i desconfiances. Diego Lerman planteja la situació d’una manera prou complexa que fa que, més enllà del simple judici moralista, l’espectador pugui sentir-se incòmode i també desconcertat. El desconcert, però, també pot derivar d’una certa confusió narrativa. Diego Lerman, fent una mena d’encreuament entre drama social i intriga, potser pretén aquest desconcert amb una narració dispersa que amaga moltes coses a l’espectador. Tanmateix, en la dispersió i la confusió, pot passar que l’espectador es perdi i fins perdi l’interès. Sempre, però, és possible concentrar-se en el rostre de Barbara Lennie.

Una especie de família
Director: Diego Lerman
Argentina, 2017


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles