Cultura

Pey al cercle vermell

L’artista i poeta tarragoní Marcel Pey inaugurarà demà ‘The Red Circle, pel·lícules, llibres d’artista & fotografies’ a la galeria Juan Naranjo de Barcelona

Un any i mig després de la gran retrospectiva que va fer el Museu de Valls sobre el gairebé mig segle d’obra, l’artista tarragoní Marcel Pey arriba a 70 anys amb una nova exposició a Barcelona. Es tracta de The Red Circle, pel·lícules, llibres d’artista & fotografies, que s’inaugurarà demà a les 20 h a la Juan Naranjo Galería de Arte & Documentos i que es prolongarà fins al 5 de febrer.

Poeta discursiu i amb una important obra com a videoartista i caçador d’imatges, l’obra de Pey és un dels màxims exponents del pop peninsular, que connecta amb l’avantguarda mentre combina arts plàstiques amb la literatura i el cinema. Pioner d’alguns dels corrents més rupturistes de l’art actual, l’univers de Pey es pot situar en l’equidistància entre el cinema de David Lynch i la poesia apocalíptica, que no exclou la ironia i el sentit de l’humor.

La mostra ens endinsa en el personal univers de Pey. L’exposició la formen un grup de llibres d’artista i composicions de la dècada dels setanta: Red Movie (1976), The Track (1976), Slow Motion (1977), Cobra (1978), Silver Screen (1979) i Blood (1980), en què l’apropiació d’imatges ens introdueix en un territori fantasmagòric, on el sexe i la mort capten la il·lusió de l’espectador.

Tal com sintetitzen els organitzadors, “són constants les referències i les cites basades en la reutilització d’imatges del seu imaginari visual, relacionat amb els mitjans de comunicació de masses, amb la cultura popular, amb la història del cinema i de l’art i amb recursos visuals com la seriació, el fotomuntatge, la tipofotografia i el llenguatge publicitari. Les referències l’apropen als artistes pop, encara que les obres de Pey s’escapen de la dolçor i del colorisme”. Utilitza el blanc i negre per crear imatges fosques connectades amb la contracultura i la poesia experimental, en les quals barreja imatges reciclades amb elements autobiogràfics, autoretrats i retrats de persones del seu cercle. També es poden veure les seves primeres pel·lícules, The Film (1975) i Overkill (1976), realitzades en súper 8, que van ser presentades en els festivals de cinema avantguardista més importants d’Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.