crítica de música /orquestra simfònica de bamberg

Mahler minuciós

Entre l'onada de nous músics que s'estan endinsant en la interpretació de les obres de Gustav Mahler, Jonathan Nott i l'Orquestra Simfònica de Bamberg ocupen un lloc destacat, com demostra el premi internacional d'enregistraments Toblacher Komponierhäuschen per la Simfonia núm. 9. En el primer dels concerts d'Ibercamera a Girona, la formació alemanya va programar com a obra central la primera de les simfonies de Gustav Mahler, l'anomenada Tità. Tant Nott com la Simfònica de Bamberg van mostrar una gran compenetració, que es va notar en cada gest i en cada demanda que el director feia als músics, i que va tenir com a resultat una microscòpica i minuciosa execució del detallisme de la partitura, com va quedar palès des de l'inici de la simfonia, amb el sempre màgic pianissimo, que va ser recreat amb molta cura i en un tempo accentuadament langsam («a poc a poc»), amb les fanfàrries de les trompetes, que van resultar autènticament sehr weiter Entfernung («molt en la llunyania»). Nott va saber donar contingut i continuïtat al discurs mahlerià, trobant entre les diferents parts de l'obra un balanç idoni entre la serenitat i la delicadesa d'alguns passatges i l'energia vital dels altres. En la primera part Nott va fer una lectura cristal·lina de l'Idil·li de Sígfrid, de Richard Wagner i, tot i que a primer cop d'ull (d'oïda) podria semblar freda, sobretot acostumats a sentir versions excessivament romàntiques, va saber extreure l'encant d'aquesta partitura. En el Concert per a trompa i orquestra núm. 2, de Richard Strauss, la Simfònica de Bamberg i Nott van saber embolcallar perfectament la gran interpretació del trompa alemany Christoph Ess.

Director: Jonathan Nott. Lloc i dia: Auditori de Girona, 2 de febrer del 2010.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
llibre

Pere Portabella, reflectit en els seus escrits

barcelona

La nova psicodèlia catalana

Girona
música

Brittain Ashford obrirà el 5è A Peu de Carrer de l’Ateneu 24 de Juny

girona
MÚSICA

El Palau de la Música recorda Juli Garreta i convida Raquel García-Tomás

BARCELONA
Música

L’Empordà Music Festival creix

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà els centenaris d’Oriol Bohigas i Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
MÚSICA

El Sónar es farà tot a l’Hospitalet de Llobregat a partir del 2026

BARCELONA