Cultura

Qüestió d’equilibri

Dudamel, Bartoli, Gardiner i Gergiev, caps de cartell del nou Palau 100, que programa l’òpera ‘Einstein on the beach’, de Philip Glass

Els concerts es faran a les 20.00 h del vespre per europeïtzar els horaris

“Busquem l’equilibri dins l’excel·lència entre músics coneguts i d’altres que no ho són tant però que són molt bons.” Joan Oller, director general del Palau de la Música Catalana, resumia així el criteri amb el qual han configurat la nova temporada de Palau 100, que oferirà quinze concerts del setembre al juny de l’any vinent. Un dels directors més estimats de la casa, Gustavo Dudamel, torna per obrir la temporada amb dos concerts al capdavant de la Mahler Chamber Orquestra (Quarta de Brahms), i la tancarà el juny amb la Müncher Philharmoniker i la Segona de Mahler.

Un altre eix de la temporada és la centralitat dels cors, i per això vindran alguns dels més prestigiosos: el Monteverdi Choir, amb la versió íntegra en concert de l’òpera oratori Semele, de Händel, dirigida per Sir Eliot Gardiner; el Balthasar Neumann Choir und Ensemble, amb el Rèquiem de Mozart, i finalment el Collegium Vocal Gent, que interpretarà per primer cop “una obra cabdal de la modernitat”, en paraules de Víctor Garcia de Gomar, director artístic adjunt, com és Einstein on the Beach, de Philippe Glass. A més, hi participarà la cantautora Suzane Vega. “Aquest segurament és un dels plats més singulars de la temporada i més que d’òpera s’ha de parlar d’objecte sonor no identificat per la seva singularitat”, deia tot fent broma el director.

La mezzosoprano Cecilia Bartoli, que sempre ha aconseguit un èxit clamorós en cada concert seu al Palau, vindrà a l’octubre, aquest cop acompanyada de la seva nova formació, Les Musiciens du Prince, per cantar el paper principal de l’òpera La Cenerentola, de Rossini, que es veurà en versió concert. Pel que fa al director Valery Gergiev, dirigirà per primer cop l’Orfeó Català en un programa integrat per obres de Prokófiev –Cantata Alexandr Nevski– i Rakhmaninov –el Concert per a piano núm. 3.–, “tot un mite perquè representa un desafiament per a qualsevol pianista”, assenyala De Gomar. En aquest cas, afrontarà el desafiament “l’artista estel·lar emergent del piano” Daniil Trifonov.

Altres dates interessants de la programació són la visita de la soprano René Fleming (febrer del 2019) i de l’Orquestra Simfònica de Sant Petersburg dirigida pel titular Yuri Temirkanov (maig 2019). Josep Pons dirigirà l’Orquestra del Liceu (març del 2019) amb La consagració de la primavera i també una obra de qui serà el compositor resident, J.M. Guix.

Una de les grans novetats de la temporada, que està pressupostada en 1.679.800 euros, és que els concerts passaran a fer-se a les 20.00 h per europeïtzar horaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Puntí: “No podia estar tretze anys més sense disc”

Presentarà el 2 i el 3 de març a Can Cordons un espectacle amb cançons noves diferents per a cada una de les quatre sales

salt / RIUDARENES
 

Brassaï, l’ull de la vida i del carrer

barcelona
 
NANU FERRARI
CLOWN, MIM, MAG I ACTOR, QUE COMPTA AMB UN REPERTORI D’UNA VUITANTENA DE PERSONATGES

“En Nanu és aquell germà imaginari amb el qual em puc riure de mi mateix”

Lloret de Mar
 

Pep Iglésias i Trias

 

Meditació musical

barcelona
 

La Mercè potencia el seu paper de referent cultural

Girona
 
ELENA JUNCOSA
DIRECTORA DEL PROJECTE DE MAS MIRÓ DE MONT-ROIG DEL CAMP

“Mont-roig és el paisatge emocional més important de Miró”

REUS
 

Un concert solidari de Fina obre el segon cicle Acústics en el Cooking

girona
 

Els Bafta premien ‘Tres anuncios en las afueras’

londres