Música

la crònica

música

Germans del ‘funky’

Per als fans del hip-hop, els Brodas Bros són unes estrelles que no necessiten recomanació. Aquí, a casa, són tot un referent i a fora, se l’estan guanyant a còpia de gires internacionals, la propera a la Xina el mes que ve. I si han estat capaços d’aixecar el públic amb un espectacle de música tradicional (Vaivé), d’electrònica (Br2) o clàssica (Pere i el llop), què no són capaços de fer amb el funky? Dissabte a la nit, al Teatre Municipal de Girona, en vam ser tots testimoni, i copartícips, on la formació de Pol i Lluc Fruitós, Berta i Clara Pons i Marc Carrizo van representar la seva última producció: James Brown Tribute. Una anunciada block party –festa pública que congrega membres d’un mateix barri– que tenia com a fil conductor la música negra de ritme sincopat que tant va marcar un estil el recordat Soul Brother Number One (aka James Brown) amalgamada amb la dansa d’estil hip-hop. I certament, pocs no van gaudir de l’energia desbordant i contagiosa d’aquesta vetllada i menys els que es van quedar asseguts a la cadira.

Amb el públic entregat des del primer instant, aplaudint cada intervenció, l’espectacle va ser un no parar de música i ritme, encadenat per greatest hits com Stay with me, I feel good o, no hi podia faltar, el Sex machine ja integrat en un medley final no apte per a tios durs que no ballen. Les coreografies, espectaculars i impecables tècnicament, salpebrades amb picades d’ullet i sentit d’humor –per exemple quan va sonar el tema de la banda sonora de Superdetectiu a Hollywood– s’encadenen una rere l’altra amb pauses que ja s’encarreguen d’omplir musicalment la banda que els acompanya en l’espectacle: Nación Funk All Stars, amb Lalo López, antic integrant de la Fundación Tony Manero, al capdavant d’un grapat de bons músics integrat per Guilliam Sons (saxo tenor i flauta), Roger Martínez (saxo alt), Marc Benaiges (bateria), Adri González (teclats), i amb la veu de Michel Clavero.

Tot un caldo i tones de carn d’olla funky –com va fer referència Lalo López adaptant a la catalana la recepta de Memphis Soul Stew– que el públic va degustar amb ganes. Tant, que quan van demanar voluntaris a l’escenari una mica més i s’enfonsa. Això sense dir que vam poder aplaudir autèntiques estrelles per un dia. I seria injust no fer una menció especial a la gran sorpresa de la nit. Immensa, com la corpulència del seu cos i la veu portentosa que va desplegar Jonathan Herrero, al qual no li va caldre micro per arribar a tocar la fibra quan va cantar cançons com It’s a Man’s Man’s Man’s World.

Una autèntica festa, amb tots dempeus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor l’actriu especialista en escenes aquàtiques Susan Backlinie

festival

Barcelona Poesia, amb tot de gestos quotidians

Barcelona
societat

Blanes acull la primera ‘Zombie Walk’ pel Festival Internacional de Cinema

blanes
SALT

Arriba la segona edició del Festival L'Inevitable

SALT
cultura

Comencen les obres d’ampliació del Teatre Auditori Felip Pedrell

TORTOSA
novetat editorial

Verdaguer, l’autor català més biografiat

Barcelona
Crítica

Set de... coherència

TRADICIONS

El Ple de l’Ascensió aprova la celebració de La Patum de Berga

BERGA
Llagostera

El Festival Espurnes viu la seva edició de més èxit

Llagostera