Circ

Cultura

circ

Un espectacle de gran altura

Divendres es van programar les primeres funcions de

l’espectacle

Vermell, la segona semifinal del 7è Festival Internacional del Circ Elefant d’Or de Girona , El Vermell també es podrà tornar a veure avui en tres funcions. Dels dotze números de l’espectacle Vermell i dels dotze del Blau, el jurat triarà els que participaran en la final de dilluns. Una tasca gens fàcil perquè, com ja ens té molt ben acostumats Genís Matabosch, director, presentador i ànima del festival, el nivell és altíssim, i no només per l’altura en la qual es desenvolupen molts números.

Molt alt comença l’espectacle Vermell amb la parella de trapezistes Audrey & Thomas, ella francesa, ell nord-americà, que van escenificar en el trapezi fix una relació de parella, d’una manera molt sensual i elegant, creant figures impressionants a una altura considerable.

Des de la Xina, la nombrosa Jinan Acrobatic Troupe va escenificar un trepidant número de malabars amb barrets, pràcticament sense errors. Sí que va ser un petit error de guió que el pallasso argentí Pietro Vicentini fes, tot seguit, un número de malabars... amb barrets! I a sobre no li queien els barrets, així que no va quedar clar que allò fos un número de clown.

El canadenc Jack Dawson es va penjar de les teles aèries, en el seu número Phoenix –inspirat en l’ocell mitològic–, per la nuca o el turmell, i per la nuca es passejava també un immens pal el forçut mongol Tulga, que es va convertir en l’eix d’un carrusel amb dues noies assegudes a cada extrem. La primera part va acabar amb les teles aèries de la parella bielorussa Veronika Rybchonak & Maksim Vinahradau, com un ballet clàssic aeri, i els increïbles equilibris del nord-coreà Han Kuk Ryong, sobre uns bastons tan alts com poc estables. Els espectadors, amb l’ai al cor, van explotar en una gran ovació.

La segona part va començar amb els equilibris al trapezi, en columna humana, dels vietnamites De Tru, per continuar amb la contorsió realment extrema del finlandès Zephyr. Els malabars amb boles de billar del rus Dmitry Dubinin, acompanyat del Royal Circus Ballet de Gia Eradze, van guanyar molt quan les boles van començar a il·luminar-se al mig de la foscor. El duet rus-moldau Our Story va representar més passions de parella sobre la perxa xinesa, amb caigudes lliures que van fer cridar el públic. I per al final va quedar l’espectacularitat innegable del National Circus of Pyongyang (Corea del Nord), amb la seva dinàmica i inèdita combinació de balança russa, bàscula i barra fixa, que segur que tindrà un lloc en el palmarès d’aquest any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic