Arts escèniques

Mario Gas retrata un “daltabaix familiar” a la comèdia dramàtica ’Humans’

L’obra es representarà en el marc del Grec al Teatre Romea del 28 de juny al 5 d’agost

El director teatral Mario Gas torna al Grec Festival de Barcelona dirigint la comèdia dramàtica ’Humans’ de l’autor nord-americà Stephen Karam, un espectacle que retrata un “daltabaix familiar”. Gas ha apuntat que s’assisteix a una obra on “aparentment no passa res, no hi ha grans problemes, ni passen grans coses ni tragèdies, però” es retrata “un classe mitjana que es troba al túnel de l’oblit, desallotjada dels centres de decisió, vinguda a menys, on els components tenen seriosos problemes existencials i quotidians que s’acumulen en una existència aparentment normal”. Uns personatges, ha explicat, que tenen la sensació “de no poder arribar a les metes que un vol, però que es va vivint”. ’Humans’ iniciarà funcions al Teatre Romea a partir del 28 de juny, l’estrena oficial de l’espectacle serà el dimarts 3 i es podrà veure fins al 5 d’agost. La companyia està formada per Maife Gil, Jordi Bosch, Lluïsa Castell,Candela Serrat, Miranda Gas i Jordi Andújar.

A ’Humans’, tres generacions d’una família d’origen irlandès resident als Estats Units es reuneix per celebrar el dia d’Acció de Gràcies a l’apartament de Chinatown d’una de les filles, trencant la tradició de sopar a la casa familiar de Pennsilvània. Els membres de la família Blake començaran a airejar els seus secrets més ben amagats tot just iniciat l’àpat, es barallaran en quant encetin les postres i, al final del dia, estaran cansats de la batalla.

Gas ha explicat que en aquest dia d’Acció de Gràcies s’assisteix a un “daltabaix familiar sense que passin grans esdeveniments, però els personatges estan preocupants per coses que van sortint”. Una obra que, com ha recalcat el director, es van dient “veritats com a punys” i que parla d’un mateix, tot i que els fets passin a Nova York.

L’actor Jordi Bosch ha dit que l’autor parla de les pors, de “totes les pors que portem a dins i es poden reconèixer”. Ha indicat que cap dels personatges parla obertament de quina és la seva por, però apareix.

L’obra es basa en el llibre de l’autor nord-americà Stephen Karam, que ha estat adaptat per Ernest Riera. Amb aquesta peça, Karam va guanyar al seu país el prestigiós premi Tony i el premi OBIE en la categoria de millor obra teatral l’any 2016. L’any anterior, ja havia guanyat el premi de dramatúrgia Berwin Lee i va ser finalista al premi Pulitzer per una altra de les seves obres, ’Sons of the Profet’.

Gas ha ressaltat que l’obra s’inscriu dins del realisme naturalista nord-americà que arrenca a principis del segle XX i és evident que veu del teatre europeu “on els conflictes familiars van ser una tradició al teatre de finals del segle XIX”. Amb els nous autors, ha dit, es van incorporant experiències noves, els ritmes de les sit-com àcides i el teatre de l’absurd.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA