Cultura

Mor Claude Lanzmann, director del documental sobre l’Holocaust ‘Shoah’

El cineasta, escriptor, periodista i filòsof francès ha mort als 92 anys

El cineasta, escriptor, periodista i filòsof francès Claude Lanzmann, autor del documental Shoah, ha mort aquest dijous a París als 92 anys d’edat.

Shoah , obra capital del cinema documental, va ser un projecte en el que va treballar des del 1974 fins a la seva estrena, el 1985, amb nou hores de testimonis sobre l’Holocaust que va recórrer el món.

Fill d’emigrants jueus de l’Europa de l’Estat va ser membre de la resistència a la França ocupada pels nazis, militant a les files de les Joventuts Comunistes.

Després d’estudiar literatura i filosofia, es va centrar primer en la docència i el periodisme i després en el cine.

Lanzmann, nascut el 27 de novembre de 1925 a Bois-Colombes, a la regió parisenca, va dedicar tota la seva vida a la creació artística. El 1952 va entrar com a col·laborador a la revista Les temps modernes, de la qual va ser el director, i va fer els seus primers documentals a partir del 1970.

El 1995 va publicar un llibre amb la transcripció completa dels testimonis de Shoah i el 2009, sota el nom de La liebre de la Patagonia, va publicar la seva autobiografia, repàs d’una vida en què va ser parella de l’escriptora Simone de Beauvoir entre 1952 y 1959. Gran amic de Jean-Paul Sartre, també va estar casat amb l’escriptora Angelika Schrobsdorff.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mor a 95 anys Stan Lee, la llegenda del còmic

Los Angeles

Manel reeditarà ‘Els millors professors europeus’ pel desè aniversari de la sortida del disc

barcelona
Toti Soler i Gemma Humet
MÚSICS

“Les cançons d’Ovidi són cada cop més rellevants”

BARCELONA

Essència natural

Figueres

Cellera de luthiers

la cellera de ter

Màgia retrobada

bARCELONA
Crítica
teatre

Una pedra a la sabata

Un gran abocador

Barcelona

Gran nit de Gossos a l’Auditori