Cultura

Promoure la clàssica

L’escola d’estiu d’IBStages obre els assajos al públic a partir d’avui fins a la gala, que serà l’1 i el 2 de setembre al Liceu i en la qual debutarà el Ballet de Catalunya

IBStages tindrà rèplica el juliol del 2019 a Corea i prepara un concurs amb la Royal Ballet School de Londres

Com des de fa quatre estius, la gala d’IBStages es podrà veure al Gran Teatre del Liceu. Serà l’1 i el 2 de setembre. En aquesta gala, hi intervindran 60 del centenar d’alumnes que participen des de la setmana passada en l’escola d’estiu de dansa clàssica IBStages amb primers ballarins de formacions prestigioses d’arreu del món. La gala és una magnífica oportunitat per als joves ballarins per atansar-se a la professionalització. El Ballet de Catalunya (que es va estrenar a l’octubre) debutarà al Liceu. Ho farà amb una peça pròpia, Fast Avance, de Leo Sorribes (director d’IBStages i de Ballet de Catalunya alhora). Amb l’objectiu de fer pedagogia, des d’avui fins al 30 d’agost, el públic podrà accedir als assajos dels números que es preparen per a la gala del Liceu. Es fan assajos durant tot el dia a la sala Ovidi Montllor. L’accés és de franc.

L’escola d’estiu IBSTages ja fa una dècada i prepara, per al juliol del 2019, una altra escola d’estiu a Corea que se sumarà a la que es repetirà a Barcelona. Bona part del professorat repetirà en les dues places. Aquesta acció estival la recomanen les principals acadèmies de dansa perquè permet als alumnes connectar amb els mestres que, posteriorment, reposen repertori clàssic amb les principals companyies. I que, per tant, se sap que són els millor mestres i alhora que podran tenir un avantatge si mai coincideixen en un càsting per a l’entrada de nous ballarins, admet Sorribes. El Ballet de Catalunya, que assaja paral·lelament amb l’IBStages, també pot gaudir puntualment d’alguns mestres que l’ajuden a perfeccionar la tècnica. Una altra novetat que IBStages prepara per als propers mesos és un concurs amb el Royal Ballet School de Londres. Serà el primer que farà aquest centre, amb uns 200 anys d’història.

L’impulsor d’IBStages afirma que hi ha un públic fidel que assisteix al Liceu, en unes dates en què l’equipament no s’atreveix a programar. També hi ha, assegura, espectadors que prefereixen viatjar a Barcelona per veure, alhora, figures com l’etoile Miriam Ould Brahm de l’Òpera de París; Elsa Badenes, primera ballarina de l’Stuttgart Ballet, i Martí Paixà, primer ballarí de l’Stuttgart Ballet. Enguany, Rebecca Storani (solista del Ballet de Catalunya) prepara un pas a dos d’El Quixot amb Aaron Robinson (primer ballarí de la San Francisco Ballet). De fet, el Ballet de Catalunya estrenarà al novembre la seva versió de Don Quixot, que elimina els tòpics, segons el seu coreògraf. En espera que es pugui consolidar una gira d’actuacions a Catalunya (“com a mínim que ens donin l’oportunitat d’actuar”, es lamenta el directorque s’afegeix a la falta d’aportació de recursos públics), per al curs vinent signaran una coproducció amb el Het National d’Amsterdam, i faran el ballet per a companyies d’òpera de Varsòvia i de Split (Croàcia).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.