Arts escèniques

Fogueig dels artistes emergents

El Teatre Eòlia mira de reduir l’abisme que hi ha entre la finalització de la formació teatral i la consolidació professional. En aquesta línia donen suport a companyies acabades de sortir del seu propi centre, però també de companyies que hagin pogut estudiar en altres espais i que no tenen una finestra professional. Al costat, en programes com Monday Monday barregen generacions d’artistes. Per exemple, en aquesta temporada, s’hi trobaran Annabel Totusaus, Joan Vázquez i la jove Raquel Jezequiel. De la Mostra de Creadors (aquest any es repeteix), enguany han passat a ser dins del programa d’emergències Sucedáneas, de Marc Creuhet, un treball de deu actrius que reflexionen, amb un punt d’ironia sobre la identitat el que són i el que amaguen.

Enguany, eEl Teatre Eòlia, fa un pas més de suport als joves emergents. Per aquest motiu s’ha creat la beca Odisseu Eòlia. La rebran la producció L’Amor (no és per mi, va dir Medea), de Queralt Riera, que serà un nou muntatge amb Les Antonietes. També reben aquest premi 42 Km, en què es fa una recerca sobre la ruta del Bakalao, que va suposar, als anys vuitanta, una punta de llança musical, i que una dècada més tard sucumbiria a causa de les drogues i de la premsa rosa (que va tapar un dels primers casos de corrupció política).. El director Roger Torrents dirigeix aquesta peça sobre memòria. Més memòria: repeteix La maternitat d’Elna (després de l’èxit al Lliure i al Poliorama), Pere Sagristà-Ollé recupera les cançons del grup de cabaret alemany, impulsat per Maria Aurèlia Capmany Ca-Barret (ara fa mig segle) i amplia la seva proposta de vers al teatre; ara en format de tríptic amb les tres veus dels neoclàssics francesos: Molière, Racine i Corneille. Joan Yago impulsa una visió còmica i dramàtica alhora d’El futur, a partir de diverses generacions, i Joan Maria Segura lidera Una habitació buida, Pablo Ley, a La memòria perduda, decideix fer un retrat personal sobre la seva mare, que interpretarà la jove Ariadna de Montserrat. I les germanes Llacher preparen un espectacle amb testimonis que han decidit creuar el mar per sobreviure.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic