Cinema

La Lluna i l’infern

Ryan Gosling i Claire Foy presenten a Sant Sebastià ‘First man’, i Timothée Chalamet és un jove drogoaddicte a ‘Beautiful boy’

Ryan Gosling, un dels actors del moment, i dues joves estrelles amb gran projecció, Claire Foy i Timothée Chalamet, van presentar ahir al públic de Festival de Sant Sebastià un viatge a la Lluna i un descens a l’infern de les drogues. Gran triomfador dels Oscar amb La La Land, Damien Chazelle torna a fer tàndem amb Ryan Gosling i ha comptat amb la britànica Claire Foy (Elisabet II a la sèrie The queen) per rodar First man, que relata l’aventura de portar el primer home a la Lluna. Ho fa, però, posant el focus en les vides personals de Neil Armstrong (interpretat per Ryan Gosling) i la seva dona Janet (Claire Foy), marcades per la tragèdia. Gosling va explicar en la roda de premsa: “Jo només coneixia les imatges famoses de Neil i Janet, no tenia ni idea de la profunditat del seu dolor a nivell privat, del que lluitaven i el que van sacrificar.” Ser realistes i fidels a la història “implicava a entrar en tots els aspectes de la seva vida”. “No sé si hi ha similituds amb la seva experiència, però he tingut l’oportunitat de parlar amb astronautes i alguns han dit que van anar a explorar la Lluna, però van acabar descobrint la Terra.”

Detalls precisos

Presentat fora de competició (l’estrena mundial va ser a Venècia), First man està rodat amb realisme i detalls precisos (“al plató hi havia tècnics de les missions i gent que havia estat a la Lluna”), i vol ser precisa també en el retrat de Neil Armstrong. “Era un home amb moltes capes, a molta gent que hi va treballar li semblava una mica distant –va dir Ryan Gosling–. A través dels que el coneixien bé, hem intentat treure-li les capes que tenia i mostrar l’home darrere el mite.” Un repte difícil, assegura: “És diferent de quan fas personatges de ficció com el de La La Land i tens llibertat per crear-los. El repte era que els fills de Neil hi veiessin reflectits els seus pares.”

Claire Foy, per la seva banda, que fa un treball excel·lent, va estar molt còmode en el paper d’esposa: “És una pel·lícula que parla de l’home, però no pots ignorar els éssers estimats que li van donar suport i el van estimar.”

Chamalet i les drogues

A competició, el festival va mostrar Beautiful boy, primer film en anglès del flamenc Felix van Groeningen, director de l’excel·lent Alabama Monroe. Relata els esforços d’un noi de 18 anys (Timothée Chalamet, un actor amb el talent i les expectatives d’un jove Johnny Depp o Leonardo DiCaprio) per deixar les drogues, amb el suport del seu pare (Steve Carell, sempre notable en el registre dramàtic). El resultat, convencional i fred, no compleix les expectatives.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic