Música

Crítica

clàssica

Una nit històrica

Hi havia ganes d’escoltar Cecilia Bartoli en la interpretació d’una òpera sencera a Barcelona, després de no haver-ho fet des del 1991 a El barber de Sevilla de Rossini al Liceu. Atzars de la vida, l’òpera escollida ha estat la que el mestre de Pesaro va compondre després del barbiere: La Cenerentola (1817). I ha estat un encert de la programació del Palau haver apostat per aquest títol com a commemoració dels 150 anys de la mort de Rossini i, encara més, amb una producció semiescenificada que ha anat molt més enllà de la presència estel·lar de la mezzosoprano italiana. Ja fa temps que Bartoli està lliurant una batalla interpretativa en la reivindicació d’una manera de comprendre l’anomenat bel canto amb la interpretació de títols bellinians com Norma i La sonnambula o del mateix Rossini (Le Comte Ory, Otello) sempre acompanyada d’orquestres històriques. En aquesta ocasió va ser la recentment fundada Les Musiciens du Prince-Monaco la que, sota la direcció de Gianluca Capuano, va entreobrir una dimensió sonora rica en colors i, sobretot, un concepte, poc freqüent, en l’acompanyament i diàleg entre orquestra i veus. Desconeixem per complet com devia ser l’estrena d’aquest dramma giocoso al Teatre Valle de Roma, però el que vam escoltar, dijous, va tocar l’essència del que és La Cenerentola: un conte musical curull de dolçor, frescor i on, a la fi, triomfa la bondat. Amb diferents resultats entre els diferents solistes i on, òbviament, Bartoli (Angelina) i Carlos Chausson (Don Magnifico) van triomfar, el cert és que l’equilibri i cohesió van ser els d’una veritable companyia d’òpera. A destacar l’elegant i valenta aportació com a Don Ramiro de David Alegret, que va substituir a última hora Edgardo Rocha.

La Cenerentola
Director: Gianluca Capuano
Palau de la Música, 25 d’octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

còmic

El Manga Barcelona celebra 30 edicions amb un cartell de Naoki Urasawa

barcelona
ÒPERA

Ollé aixeca l’òpera de Xostakóvitx com a ‘thriller’ per empoderar la dona

BARCELONA
música

Ramoncín i Marky Ramone actuaran a La Mirona, que obrirà el curs amb el segon Mirorock

salt
Cultura

Mor als 43 anys el DJ i productor musical barceloní Víctor Palomo

música

Les festes de la Mercè homenatjaran Zeleste amb un gran concert

barcelona
cinema

‘Segundo premio’, d’Isaki Lacuesta i Pol Rodríguez, lluitarà pels Oscar

Barcelona

Juls publica ‘Papallones’, el primer single del seu àlbum de debut

GIRONA
TEATRE

La Sala Beckett s’abona a la comèdia àcida

BARCELONA
Música

Marc Lloret: “El sector musical català s’ha rejovenit a l’escenari i a les oficines”

VIC