Cinema

Oriol Paulo

Actor

“Volia posar l’emoció per damunt de tot”

Guionista d’El cor de la ciutat i Els ulls de Júlia, Oriol Paulo (Barcelona. 1975) va començar a dirigir els seus propis guions amb èxit amb El cos i Contratiempo (un èxit internacional, sobretot a la Xina). Després de triomfar a TV3 amb Nit i dia, torna al cinema amb Durante la tormenta, un film que combina drama, thriller i ciència-ficció. Adriana Ugarte, Javier Gutiérrez i Chino Darín en són els protagonistes.

És un film molt personal?
Té de personal el punt de partida. Quan se’m planteja la possibilitat de ser pare, jo en aquell moment decideixo no ser-ho, i a partir d’aquí venen les reflexions sobre la vida que tens i la que podries tenir, del fill que podries haver tingut, i descobreixo que allà hi ha un personatge amb una sèrie d’emocions que jo vull posar en pantalla: despertar-te un dia en un món i pensar que podria ser així o podria ser d’una altra manera. Òbviament, a partir d’aquí hi ha un treball de filtrar tot això i convertir-ho en una pel·lícula de misteri, un thriller de ciència-ficció, que és el vehicle ideal per explicar tot això.
Hi ha alguns films que ja plantegen “què hauria passat si...”.
Sí, totes les pel·lícules que plantegen paradoxes temporals juguen amb aquesta idea. Jo crec que la gent s’identificarà molt amb la pel·lícula perquè tothom para a pensar si quan va decidir una cosa es va equivocar i n’hauria d’haver fet una altra. La pel·lícula posa Adriana Ugarte en un lloc on pot fer-ho, pot refer les seves decisions.
Això té molt a veure amb el cinema, sobretot amb escriure un guió...
Sí, el cinema té una part d’això, t’asseus davant d’una pàgina en blanc i pots fer que passi el que vulguis. Dirigint és més complicat, ja tens un guió que marca uns límits. Però escrivint estàs creant del no-res, i pots fer el que vulguis.
Barreja gèneres, però el pes de la pel·lícula va més cap al drama...
Sí, aquesta pel·lícula té certa continuïtat amb les altres dues que he fet, El cos i Contratiempo, però té dues novetats, el fantàstic i l’element emocional. Volia posar l’emoció per damunt de tot. Les pel·lícules anteriors juguen molt amb l’espectador, el conviden a ser actiu, tenen girs, però ara hi havia la voluntat que les sorpreses més grans fossin les emocionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic