Cultura

Internet vist per Disney

‘Ralph destrueix internet’ proposa un viatge de dos personatges de videojocs a través d’una xarxa que és presentada com una megalòpolis lluminosa i frenètica

“Explorem els dos costats d’internet: com de fantàstic és i els perills que representa”, diu Mark Spencer

“Emoció, comèdia i moltíssim cor.” Els ingredients principals que, segons el seu productor, Mark Spencer, conté la gran pel·lícula de Disney per a aquestes festes, Ralph destrueix internet (s’estrena avui, també doblada al català), no difereixen gaire dels de qualsevol altra producció animada de l’estudi. La novetat és que els dos personatges protagonistes, Ralph i Vanellope, viuen les seves aventures a internet, en “un món que mai hem vist”.

Mark Spencer va ser a Barcelona el juny passat, en la convenció de distribuïdors CineEurope, i va fer una trobada amb la premsa en què va avançar imatges i va explicar les claus d’aquesta seqüela d’En Ralph, el destructor, film estrenat el 2012 i protagonitzat per en Ralph, un personatge de videojoc dels anys vuitanta (quan es jugaven en màquines recreatives als bars i a les sales de jocs), que feia amistat amb Vanellope. Ell destrueix edificis amb els punys i ella pilota cotxes de curses. “Ara expliquem la història de dos amics que han de decidir si separar-se o no”, resumeix Mark Spencer. La seva amistat serà posada a prova en un viatge ple d’aventures per internet, amb l’objectiu d’aconseguir la peça que necessiten per reparar la màquina recreativa de Vanellope.

Ralph destrueix internet és una mirada lliure i imaginativa sobre internet dels creadors de Disney, dirigits pel debutant Phil Johnston (guionista d’En Ralph, el destructor i d’aquesta seqüela) i Rich Moore, director dels dos films de Ralph i Zootròpolis. Argumentalment, té coincidències amb Ready player one, de Spielberg, i, visualment, recorda Los Angeles de Blade runner i Coruscant, la capital de la república de Star Wars: un món atapeït i d’activitat frenètica, amb grans edificis, publicitat de les grans marques de la xarxa (eBay, Amazon, Google...), tràfic de gent i vehicles que volen, llums de neó, hologrames... “Internet s’assembla molt a una metròpolis gegant, com Londres, Barcelona i París, amb milers de barris”, va explicar Mark Spencer. Per aquesta urbs, s’hi mouen dos grups de personatges, els avatars dels usuaris d’internet i els ciutadans d’internet. Els vídeos virals, les xarxes socials i altres elements habituals d’internet són presents també en una pel·lícula amb influències d’altres films de ciència-ficció (Guerra Mundial Z, King Kong...), que vol mostrar les virtuts i els perills de la xarxa: “Explorem els dos costats d’internet –explicava Mark Spencer–. Volem mostrar com de fantàstic és i també els perills.”

Un dels moments estel·lars de la pel·lícula és la trobada de Vanellope amb les princeses de Disney Blancaneu, la Ventafocs, Vaiana, la Sireneta, Pocahontas, Mulan..., en què elles mateixes posen en qüestió els estereotips romàntics i la feminitat clàssica que divulgaven. “No vam intentar canviar els personatges, sinó pensar com reunir-les per primera vegada en una mateixa escena, respectant les seves identitats individuals”, explica el productor de Disney.

La pel·lícula ha aconseguit bones crítiques i ja acumula més de 200 milions de dòlars recaptats als Estats Units i en altres territoris on s’ha estrenat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.