Música

Crítica

música

Rèquiems de cendra

Potser ningú se’n va adonar, però dimecres era dimecres de cendra i la programació de dos rèquiems (el de Victoria i el de Bernat Vivancos) a L’Auditori va anar com l’anell al dit per començar a immergir-nos en un temps que, siguem o no creients, ens porta de ple al misteri de la vida i a la necessària reflexió. Comptar amb el RIAS Kammerchor Berlin, un dels millors vint cors del món segons la revista Gramophone, era un luxe que anava més enllà de la celebració del concert, ja que possibilitava que un extraordinari compositor català disposés per oferir la seva obra d’una formació de luxe. Si així ja ho va ser per als dos discs de referència (Blanc i Requiem) amb la participació del Latvian Radio Choir, ara ho era el cor berlinès. Per allò de voler explicitar millor les arrels de la voluntat expressiva de Vivancos es va decidir combinar la interpretació del Rèquiem del compositor avilès amb la intercalació d’alguns moviments del seu Rèquiem, una obra construïda sui generis amb l’elecció d’alguns texts que no pertanyen a la missa de difunts i amb referències musicals al Llibre Vermell i a Claudio Monteverdi.

La combinació de Victoria i Vivancos va agafar, en el concert, forma de collage, on unes breus peces per a acordió, magníficament defensades per Milos Milivojevic, van erigir-se en el nexe d’unió entre els dos universos sonors. Sense negar que vam assistir a una joia de concert de molts quirats, no és menys cert que el maridatge va esquinçar la unitat intrínseca de les dues obres i és per això que el sotasignat segueix creient que la interpretació íntegra del Requiem de Bernat Vivancos segueix sent una assignatura pendent de les nostres programacions. Se’l mereix.

RIAS Kammerchor
Director: Justin Doyle
L’Auditori (Barcelona), 6 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

patrimoni

La Sagrada Família escalarà l’any que ve els 172’5 metres

Barcelona
cultura

El festival Premià del Mal reunirà escriptors de novel·la negra i criminòlegs

premià de mar
Lluís Riera
Novel·lista

“Volia escriure un ‘thriller’ negre i cru ambientat a la Catalunya interior”

Barcelona
MÚSICA

Músics d’Els Pets, Umpah-Pah, Sopa de Cabra i Lax’n’Busto homenatjaran Marc Grau

barcelona
CRÒNICA

Lucia Fumero enamora a Vic amb el seu ‘Folklore’

art

Sala Dalmau, 45 anys i com el primer dia

barcelona
còmic

El Manga Barcelona celebra 30 edicions amb un cartell de Naoki Urasawa

barcelona
ÒPERA

Ollé aixeca l’òpera de Xostakóvitx com a ‘thriller’ per empoderar la dona

BARCELONA
música

Ramoncín i Marky Ramone actuaran a La Mirona, que obrirà el curs amb el segon Mirorock

salt