Cultura

Francòfon i social

El festival Ohlalà! programa des de demà onze llargmetratges i tindrà la cineasta francesa Agnès Jaoui com a convidada d’honor

“L’objectiu de la selecció és mostrar cinema francòfon actual de qualitat que no arriba a les pantalles comercials, sense distribució, i que des del nostre punt de vista té una gran qualitat.” Ana-Belén Fernández, cofundadora i codirectora de la mostra juntament amb Mélody Brechet-Gleizes, resumeix així la filosofia de l’Ohlalà! - Festival de Cinema Francòfon de Barcelona, que celebra la segona edició entre demà i el 19 de març a l’Institut Francès de Barcelona i als cinemes Texas de la mateixa ciutat.

Ana-Belén Fernández puntualitza que els onze llargmetratges que formen la programació no són tots francesos (n’hi ha de països com Bèlgica, Suïssa, Tunísia i el Canadà) ni són tots en francès: “Són pel·lícules no necessàriament de França, sinó de països francòfons, i es dona el cas d’una pel·lícula, Mon cher enfant, que no és en llengua francesa, és de Tunísia i està parlada en àrab.”

Ana-Belén Fernández destaca els continguts socials d’aquesta edició: “La temàtica social és força important, tenim pel·lícules que parlen del món del treball com Nos batailles, amb Romain Duris, o En guerre, amb Vincent Lindon, sobre uns obrers en lluita perquè no tanqui la seva fàbrica.” En el mateix àmbit, hi ha pel·lícules que “denuncien abusos sexuals, com Les chatouilles, que fa poc ha rebut dos premis César”, i altres com Pupille, el film de clausura, que narra “la història d’un nadó des d’abandonament fins a l’adopció, nominada a onze premis César, tot i que no en va rebre cap”.

La selecció és d’una gran diversitat de gèneres. Hi ha el documental L’homme qui répare les femmes, sobre el doctor Mukwege, premi Nobel de la Pau, que ajuda les dones víctimes de violació al Congo. També s’hi pot veure el darrer Cèsar a la millor pel·lícula animada Dilili à Paris, de Michel Ocelot, ambientada al París de la Belle Époque. I la pel·lícula inaugural és la comèdia En liberté, que es va poder veure a la Quinzena de Realitzadors del Festival de Canes.Totes les pel·lícules estan subtitulades en castellà i en català. “La idea no és fer un festival per a públic francòfon, ens adrecem a un públic més ampli, bàsicament cinèfil i amant de la cultura francesa”, comenta la codirectora d’Ohlalà Mélody Brechet-Gleizes.

Tres convidats

El Festival de Cinema Francòfon té confirmats tres convidats. La directora, actriu i guionista Agnès Jaoui “ve com a padrina del festival, com a convidada d’honor”. “Estarà tres o quatre dies amb nosaltres i assistirà a la inauguració, farà una masterclass i li dediquem una retrospectiva de quatre pel·lícules”, explica Mélody Brechet-Gleizes.

Pierre Deladonchamps, que presentarà dues pel·lícules, Le vent tourne i Les chatouilles, és “un dels actors del moment, l’any passat va protagonitzar quatre pel·lícules a França”. També vindrà Catherine Corsini, directora d’Un amour impossible, amb Virginie Efira. El festival concedirà tres premis: de la crítica, del públic i d’un jurat jove.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La 33a edició del Festival de Peralada homenatjarà Montserrat Caballé amb un recital íntim de Sondra Radvanovsky

Barcelona
Crònica
Lletres

Rap i poesia clàssica

Barcelona
ALBERTO SIMONE
PSICÒLEG

“Es pot mesurar amb cronòmetre l’experiència negativa”

barcelona

Atracament perfecte

Barcelona

Un tapís de doble cara

barcelona
Crítica
Cinema

Quan matança s’escriu amb ‘Ç’

Ja és el temps de la matança

Girona
Drama / REligió

Rere una nova pista del Sant Greal

Crítica
cinema

Autoretrat complaent i refinat