Música

Crítica

òpera

Salutació amb alegria

Va cantar amb potència, sensibilitat, determinació i tendresa

No hi deu haver millor manera de presentar-se al públic per part d’una soprano dramàtica que interpretar “Dich teure Halle!”, l’ària d’Elizabeth amb la qual comença el II Acte de Tannhaüsser: “Et saludo de nou estimada sala del cant; et saludo amb alegria, lloc estimat”. Potser deu ser un costum d’Iréne Theorin, que també va cantar aquesta ària per encetar el recital al paranimf de la UB en l’edició del 2017 del Festival Life Victòria (dels Àngels). Tanmateix, Dich Teure Halle! va adquirir un sentit intens en l’inici del recital que, dijous, la soprano sueca va fer al Liceu, on ha obtingut el reconeixement del públic interpretant-hi dos personatges wagnerians emblemàtics: Isolda i Brünhilde. Tant és així que la direcció del teatre ha apostat per anunciar la temporada 2019-2020, en què se celebrarà el vintè aniversari de la reinauguració, amb la imatge de Theorin. Ho va comentar a l’escenari la directora artística Christine Schapelmann afegint-hi, però, que la soprano, pel fet que acabava de patir un refredat, no podia assumir l’ària In aquesta reggia, de Turandot. Podrem sentir-la quan s’inauguri la pròxima temporada amb aquesta òpera de Puccini.

Entre el principi amb Wagner i el final, en què Puccini va ser substituït amb una peça de Grieg, Theorin va cantar a la primera part de lieders cèlebres de Schubert i de Richard Strauss, mentre que va reservar la segona als compositors suecs Jean Sibelius, Gösta Nystroem i Ture Tangström. Ho va fer amb aquella barreja de potència i sensibilitat, de determinació i tendresa que fa que sigui una de les grans sopranos dramàtiques actuals.

Iréne Theorin
Gran Teatre del Liceu, 14 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic