Cultura

Crítica

òpera

Salutació amb alegria

No hi deu haver millor manera de presentar-se al públic per part d’una soprano dramàtica que interpretar Dich teure Halle!, l’ària d’Elizabeth amb la qual comença el II Acte de Tannhaüsser: “Et saludo de nou estimada sala del cant; et saludo amb alegria, lloc estimat.” Potser deu ser un costum d’Iréne Theorin, que també va cantar aquesta ària per encetar el recital al paranimf de la Universitat de Barcelona en l’edició del 2017 del Festival Life Victòria (dels Àngels). Tanmateix, Dich Teure Halle! va adquirir un sentit intens en l’inici del recital que, dijous, la soprano sueca va fer al Gran Teatre del Liceu, on ha obtingut el reconeixement del públic interpretant-hi dos personatges wagnerians emblemàtics: Isolda i Brünhilde. Tant és així que la direcció del teatre ha apostat per anunciar la temporada 2019/20, en què se celebrarà el vintè aniversari de la reinauguració, amb la imatge de Theorin. Ho va comentar a l’escenari, dijous, la directora artística Christine Schapelmann afegint-hi, però, que la soprano, pel fet que acabava de patir un refredat, no podia assumir l’ària In aquesta reggia, de Turandot. Podrem sentir-la quan s’inauguri la pròxima temporada amb aquesta òpera de Puccini.

Entre el principi amb Wagner i el final, en què Puccini va ser substituït amb una peça de Grieg, Theorin va cantar a la primera part de lieders cèlebres de Schubert i de Richard Strauss, mentre que va reservar la segona als compositors suecs Jean Sibelius, Gösta Nystroem i Ture Tangström. Ho va fer amb aquella barreja de potència i sensibilitat i de determinació i tendresa que fa que sigui una de les grans sopranos dramàtiques actuals.

Iréne Theorin (soprano)
Barcelona Obertura Spring Festival
Gran Teatre del Liceu (Barcelona), 14 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La 33a edició del Festival de Peralada homenatjarà Montserrat Caballé amb un recital íntim de Sondra Radvanovsky

Barcelona
Crònica
Lletres

Rap i poesia clàssica

Barcelona
ALBERTO SIMONE
PSICÒLEG

“Es pot mesurar amb cronòmetre l’experiència negativa”

barcelona

Atracament perfecte

Barcelona

Un tapís de doble cara

barcelona
Crítica
Cinema

Quan matança s’escriu amb ‘Ç’

Ja és el temps de la matança

Girona
Drama / REligió

Rere una nova pista del Sant Greal

Crítica
cinema

Autoretrat complaent i refinat