Arts escèniques

Descalços per expressar ‘Electra’

Un dels espectacles de major reclam de la Quinzena de Dansa d’aquest cap de setmana és la versió d’Electra que presenta el Ballet Nacional de España al teatre auditori de Sant Cugat amb la intervenció de l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV) en directe. Serà avui i demà (21 h). El repte d’aquesta coreografia és que la va realitzar l’especialista en contemporani Antonio Ruz (Premio Nacional de Creación 2018)per a un repartiment de dansa espanyola. Ell va triar Electra com a primera obra argumental de l’època del director artístic Antonio Najarro dins de la companyia, perquè era un personatge femení que vivia moments extrems emocionals.

Inmaculada Salomón protagonitza aquesta tragèdia grega. Admet que no sabia com encararia el repte de tenir el rol principal per a un coreògraf contemporani, però l’escolta de Ruz (i el fet que integrés moltes de les propostes de l’elenc) van convèncer-la: “Al final, m’hi sento molt còmoda.” L’obra es va forjar a la vegada. No hi havia una partitura prèvia ni una coreografia abans de l’escenografia. Tot es va anar forjant al mateix temps, pel que va agafar una coherència absoluta, des del principi. Però hi ha reptes per als ballarins. Com haver de ballar descalços sobre una tarima, a sobre amb un vernís que els pot fer perdre l’equilibri, admet Najarro. Tot i que l’argument sigui el de la mitologia grega, els personatges i els espais evoquen una Espanya rural. Per al director de l’OSV, Manuel Coves, es nota aquesta creació conjunta perquè no hi ha ni un compàs de la partitura sense que tingui moviment.Això fa molt més intensa la interpretació musical perquè hi ha una contínua compenetració amb els ballarins.

Els nou municipis que han intervingut en la segona edició de la Quinzena de Dansa programen un joc compartit: el Tothom Balla, demà a les 12 del migdia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic