Música

La ‘resurrecció’ del Palau

Un documental explica com va ‘renéixer’ el Palau de la Música després de l’espoli de Fèlix Millet

“Vaig dir: «Segur que serà un error»”, recorda Carulla en el documental, de 55 minuts

El 23 de juliol es compliran deu anys del dia que els Mossos van entrar al Palau de la Música, tot posant al descobert un espoli perpetrat per l’aleshores president de la institució, Fèlix Millet, que acabaria calculant-se en 23 milions d’euros. Per celebrar l’efemèride, i en el marc de la presentació, ahir, del seu pla estratègic per al període 2019-2022, el Palau de la Música va donar a conèixer la realització d’un documental que, per primera vegada, incidirà en “les emocions i situacions” que es van viure fa deu anys però que, alhora, segons avançava ahir Joan Oller, director general del Palau. no defugirà “temes delicats”. Resurrecció, que és com –basant-se en la Segona Simfonia de Mahler que Gustavo Dudamel va dirigir al Palau el juny passat– es titularà el documental, s’estrenarà a les plataformes digitals del Palau de la Música el mateix dia 23, tot i que les negociacions per emetre’l a televisió van vent en popa. “Vaig sentir que els Mossos havien entrat al Palau”, explica Mariona Carulla, actual presidenta de la fundació, en el film. “Vaig dir: «No en sé res, però segur que serà un error», que és el que pensava en aquell moment.”

Realitzat per la productora Prodcaster i amb una durada de 55 minuts, el documental no recorre a imatges d’arxiu, però sí a entrevistes fetes per a l’ocasió a Joan Llinares (director del Palau entre el 2009 i el 2011), Jordi Martí (gerent, aleshores, de l’Icub) o Simon Halsey (actual director dels cors del Palau), a més de Carulla i una quinzena més d’entrevistats. “Podíem ignorar-la, fer un concert de celebració... o fer aquest documental”, deia ahir, en relació amb l’efemèride, Joan Oller. “S’explica com aquella crisi va ser una oportunitat per renéixer, per tornar als valors centrals del Palau i la institució”, reblava Carulla.

El nou pla estratègic del Palau, per la seva part, inclou una ferma aposta per la innovació i la digitalització, plasmable sobretot en el llançament i el desenvolupament de Palau Digital, una nova plataforma de difusió de continguts per arribar a tots els públics. L’actual direcció del Palau, d’altra banda, es proposa refermar les seves dues “raons de ser” –la centralitat coral i una programació “amb personalitat”– i, també, realitzar un control de “qualitat” a les activitats que els promotors externs realitzen a la sala gran del Palau de la Música.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA