Art

Els sons imprevistos

L’artista colombiana Lucrecia Dalt proposa un concert performàntic imbricat amb l’arquitectura del pavelló Mies van der Rohe, dins del festival Sónar+D

Dazwischen és una paraula alemanya que designa un espai intermedi. I Dazwischen és el nom de la proposta deslocalitzada del festival Sónar+D al pavelló Mies van der Rohe en tres sessions, aquest dijous, divendres i dissabte, a les 22.30 h. L’icònic edifici la té, aquesta condició d’estar situat entre dues realitats, la interior i l’exterior, un dins i un fora difícil de delimitar. “No saps on comença i on acaba el pavelló”, diu la investigadora d’art Sonia Fernández Pan.

Amb la música passa exactament el mateix, que és impossible fixar el seu camp d’expansió. I encara més ho és la música de l’artista colombiana Lucrecia Dalt, la convidada d’aquest Sónar+D que s’allotja a l’emblemàtic monument del moviment arquitectònic modern. I ja és la setena vegada que col·laboren, i sempre amb el repte d’explorar la sonoritat del pavelló per camins diferents.

Música en context

El de Lucrecia Dalt té la particularitat de la “música en context”, és a dir, que el concert performàntic que ha concebut (tot i que una cosa és el que té preparat i l’altra el que realment acabarà passant) només té raó de ser en aquest lloc, explica Lluís Nacenta, que ha fet equip amb Fernández Pan per comissariar la iniciativa.

Aquesta artista, enginyera geotècnica de professió i que viu a Berlín, està bregada en interrogar els sons fins que li revelen com habiten els espais. Al pavelló Mies la investigació ha estat exhaustiva, des dels efectes que tenen en els marbres (inclús s’ha preocupat de saber d’on procedeixen), passant per la seva repercussió en el bosc que l’acarona, fins al seu impacte en l’escultura de Georg Kolbe que fon la seva mirada en la foscor de les aigües de l’estanc del pati.

Lucrecia Dalt ha tingut presents altres factors per idear el concert: des de la llum fins als sons externs que s’imbricaran inevitablement amb els de la seva taula de mescles, sigui el d’un grill, sigui el d’un cotxe. Nou altaveus col·locats estratègicament en diferents punts del pavelló estimularan els espectadors a deambular a la recerca de l’inesperat i l’imprevist. Als sons s’hi intercalaran veus en bona part poètiques. En la intervenció també hi prendran part Camille Mandoki, Sarah Winters i Jordi Salvadó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TEATRE

Chévere incorpora llenguatge per a sords i cecs a ‘Helen Keller: a muller marabilla’

BARCELONA
J.M. Codina Tobias
Novel·lista

“La felicitat fa basarda perquè mena cap a una sensació de buit”

Barcelona
música

Un infart acaba amb Steve Albini, monument del rock alternatiu

girona
Cultura

Mor Jacobo Rauskin, poeta paraguaià d’àmplia trajectòria professional

art

L’art alliberador de Jordi Colomer, al Macba

Barcelona

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA
Cultura

Nik West, Paquito D’Rivera i Vincen Garcia, caps de cartell la Mostra de Jazz de Tortosa

Tortosa