Música

Crònica

Cap Roig

El vici de Morat

El quartet colombià Morat va tornar a extasiar divendres els seus fans a Cap Roig –un espai que ja coneixen perquè l’any passat també hi van ser– en un concert de dues hores en què van tocar més de vint temes i amb una posada en escena d’acord amb les expectatives. Ja des de la primera cançó van fer aixecar un públic format majoritàriament per gent jove, que va demostrar conèixer de memòria tota la seva discografia. Amb només quatre anys d’existència, aquest grup integrat per quatre estudiants universitaris que són amics des de fa temps i que deixen ben clara la seva complicitat damunt de l’escenari, s’ha convertit en un fenomen de masses que no para d’acumular èxits en les llistes internacionals, hits com ara Cuando nadie ve, la tercera cançó que van tocar i amb què ja s’havien posat tothom a la butxaca.

Amb el seu estil de ritmes alegres i encomanadissos, Morat converteix els concerts en una festa en què regalen simpatia i també explicacions sobre com van néixer algunes de les seves cançons. “Imagineu el moment en què coneixeu l’amor de la vostra vida... i després us adoneu que té xicot”, va ser la introducció que van fer del tema Acuérdate de mí. I és que la qüestió de l’amor, el desamor i totes les seves variants és un tema recurrent en les seves lletres, fins i tot quan experimenten amb sons diferents, com van fer amb la cançó Mi suerte, composta pel bateria Martín Vargas.

Els Morat, però, assumeixen aquest vici pel romanticisme amb coherència, i, de fet, un dels seus temes, Mi vida entera –que van cantar després de les meteòriques Yo contingo, tú conmigo, i Presiento–, l’han compost directament per als fans que utilitzen les seves cançons per declarar-se o fer propostes matrimonials. Ho van fer per “estalviar malentesos”, ja que el seu èxit més conegut, Cómo te atreves a volver, que van tocar poc després, no és el més adequat per a aquestes circumstàncies. Per als bisos, els colombians van optar per la cançó que els va fer famosos, Mi nuevo vicio, seguida de Yo no merezco volver i, finalment, Besos en guerra, el single més famós del seu últim àlbum, Balas perdidas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA